مذاکرات برجام هم بر نرخ طلا و سکه اثر ندارد

با وجود آغاز مذاکرات در ساعت 14 بعد از ظهر روز جاری، قیمت طلا ثبات پیدا نکرد. نرخ این فلز گرانبها باز هم نسبت به روز گذشته 11 هزار و 400 تومان بالا رفت و به مرز یک میلیون و 269 هزار و 800 تومان رسید. قیمت سکه امامی هم در مقایسه با دیروز 0.82 درصد زیاد شد و در محدوده 12 میلیون و 700 هزار تومان قرار گرفت.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار طلا و سکه اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، طبق آخرین اطلاعات، قیمت دلار و اونس هم رو به افزایش است و این موارد روی نرخ طلا و سکه بسیار اثر می‌گذارد. با افزایش نرخ دلار در معاملات پشت خطی شب گذشته، بلافاصله قیمت سکه هم واکنش نشان داد و از سد 12 میلیون و 800 هزار تومانی هم عبور کرد.

اخبار مرتبط را بخوانید:

آریاک سفر

این اتفاق در اثر کاهش امیدواری نسبت به مثبت بودن مذاکرات برجام رخ داد و حتی باعث شد انتظارات درباره 13 میلیونی شدن قیمت سکه زیاد شود. البته برای ورود سکه به کانال جدید قیمتی لازم است اهرم‌های اساسی مثل دلار 30 هزار تومانی یا اونس هزار و 900 دلار وجود داشته باشد.

اونس هم بالا کشید

هم اکنون نرخ اونس طلا نسبت به دو روز قبل 3.3 درصد بالا رفته و به مرز هزار و 795 دلاری رسیده است. رشد سریع اونس طلا هم در اثر کشف سویه جدید کرونا اتفاق افتاد، اما هنوز افزایش بیشتر آن قطعی به نظر نمی‌رسد. در واقع نوع جدید بیماری کرونا باعث ترس سرمایه گذاران شده و این موضوع باعث شد تا بار دیگر آن‌ها طلا را به عنوان دارایی امن خود انتخاب کنند.

از لحاظ تحلیلگران فنی، قیمت اونس در محدوده هزار و 799 دلاری تا هزار و 800 دلاری با مقاومت شدیدی مواجه بوده و عبور از این مرز راه را برای رشد بیشتر نرخ این فلز گرانبها هموار خواهد کرد.

نرم افزار حسابداری
آریاک سفر
ایمالز
آیرومارت-کاماپرس
همراه مکانیک-کاماپرس
آسیاتک
کاراپلاس-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز