احتمال 13 میلیون تومانی شدن سکه

لست سکند

قیمت طلا در واکنش به نرخ دلار، امروز 8 هزار و 700 تومان بالا رفت و به مرز یک میلیون و 259 هزار و 100 تومانی رسید. نرخ سکه هم رفتاری مشابه طلا داشت و با افزایش 0.7 درصدی در مقایسه با روز قبل، 12 میلیون و 690 هزار تومان شد. هر چند که رشد مجدد نرخ اونس هم در این خصوص موثر بود.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار طلا و سکه اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، قیمت سکه در معاملات پشت خطی شب گذشته به محدوده 12 میلیون و 650 هزار تومانی رسید و درباره رشد امروز سیگنال داده بود. این فلز گرانبها هفته گذشته تا مرز 12 میلیون و 800 هزار تومانی هم پیش رفت و پتانسیل رشد بیشتر قیمتی را هم داشت. اما رشد نرخ سکه در آخرین روز کاری هفته قبل متوقف شد.

اخبار مرتبط را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

برخی کارشناسان کاهش نرخ اونس را علت اصلی توقف روند افزایشی قیمت سکه دانستند. بعضی معامله گران بر این اعتقاد بودند که اگر نرخ اونس افت نمی‌کرد سکه به کانال جدید قیمتی، یعنی 13 میلیون تومان می‌رسید.

اوضاع اونس در بازار جهانی

در حال حاضر نرخ اونس در محدوده هزار و 792 دلاری قرار دارد و نسبت به روز گذشته 0.21 درصد بالا رفته است. اما بسیاری از کارشناسان طلا با وجود رشد قیمت اونس معتقدند که سرمایه گذاران این حوزه باید خود را برای افزایش نوسانات در کوتاه مدت آماده کنند. به این خاطر که احساسات در میان تحلیلگران وال استریت بسیار متفاوت است. اما سرمایه گذاران خرد نظری کاملا متفاوت را نسبت به تحلیلگران و کارشناسان طلا دارند. به نظر آن‌ها، قیمت این فلز گرانبها خیلی زود رشد پیدا کرده و این هفته مرزشکنی خواهد داشت.

این هفته 15 تحلیلگر وال استریت در نظرسنجی طلای کیتکو نیوز شرکت کردند. این دومین بار در تاریخ بود که طی نظرسنجی انجام شده یک تساوی سه طرفه شکل گرفت. پنج نفر معتقد به رشد قیمت، پنج نفر طرفدار کاهش قیمت بوده و پنج نفر هم نظری نداشتند.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز