آرامش قبل از مذاکرات در بازار طلا و سکه

قیمت طلا نسبت به روز قبل هزار و 400 تومان کاهش قیمت داشت و به مرز یک میلیون و 252 هزار تومانی رسید. نرخ سکه هم 45 هزار تومان در مقایسه با روز قبل کم شد و در محدوده 12 میلیون و 635 هزار تومانی قرار گرفت.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار طلا و سکه اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، از آنجایی که طبق اعلام قبلی مقامات مسئول ایران، قرار است مذاکرات برجام در هشتم آذرماه، دوشنبه هفته آینده، برگزار شود، بنابراین اندکی از حجم نوسانات بازار طلا و سکه کاسته شده و به نظر می‌رسد معامله گران این بازارها هم مانند دیگر بخش‌های مالی منتظر رویدادهای هفته جاری هستند.

اخبار مرتبط را بخوانید:

آریاک سفر

البته شاید قیمت طلا و سکه تحت تاثیر نرخ اونس، دیگر عامل موثر، اندکی کاهش یا افزایش پیدا کند. در حال حاضر قیمت اونس طلا در مرز هزار و 795 دلاری قرار گرفته که نسبت به روز قبل 0.47 درصد بیشتر شده است. کارشناسان بازار طلای جهانی پیش بینی می‌کنند که روند رشد نرخ اونس ادامه دارد.

عوامل موثر بر نرخ اونس طلا

در واقع با افت هیجان انتخاب مجدد جروم پاول به عنوان رئیس بانک مرکزی آمریکا، بار دیگر مسئله رشد تورم در مرکز توجه سرمایه گذاران قرار گرفته و اغلب دیدگاه‌ها درباره ذخیره بیشتر طلا و بیت کوین به عنوان دارایی‌های ضدتورمی است. به نظر کارشناسان بازار طلا، احتمالا با قوت گیری مجدد این دیدگاه‌ها تقاضا برای طلا در بلندمدت افزایش پیدا خواهد کرد.

تحلیلگران معتقدند در صورتی که قیمت طلا بار دیگر در سطح حمایتی هزار و 800 دلار قرار بگیرد، شانس دوباره‌ای برای صعود بیشتر خواهد داشت. طی روزهای اخیر اونس طلا حتی توانست به سطح حمایتی هزار و 900 دلاری هم دست پیدا کند اما به دلیل برخی اخبار، قیمت آن با دیگر نزولی شد. باید دید بعد از روز شکرگزاری قیمت اونس طلا به کدام سمت و سو حرکت خواهد کرد.

نرم افزار حسابداری
آریاک سفر
آسیاتک
همراه مکانیک-کاماپرس
کاراپلاس-کاماپرس
ایمالز
آیرومارت-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “آرامش قبل از مذاکرات در بازار طلا و سکه

  1. جلال عبدااله پور آذری گفته:

    سلام آیا طلا در روزهای آینده قیمتش چنده برابر میشود تایم ماه 🌙 اینده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز