رشد قیمت طلا و سکه متوقف شد

لست سکند

قیمت طلا طی روز جاری نسبت به روز گذشته، 0.63 درصد افت کرد و به مرز یک میلیون و 243 هزار و 200 تومان رسید. سکه هم با کاهش 0.27 درصدی در مقایسه با روز قبل، در محدوده 12 میلیون و 515 هزار تومانی قرار گرفت. همین افت ناچیز در قیمت طلا و سکه نشان دهنده این است که معامله گران منتظر نتایج مذاکرات آینده هستند و در بازار فعالیت چندانی ندارند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار بازار طلا و سکه اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، قبلا هم بعضی از کارشناسان بازار طلا پیش بینی کرده بودند که طی روزهای آینده قیمت بازارهای مختلف تقریبا باثبات می‌شود و فعالان تا مشخص شدن نتایج مذاکرات در این بازار فعالیت زیادی نخواهند داشت. قیمت طلا و سکه هم اخیرا نسبت به نوسانات بازار ارز و خصوصا دلار واکنش‌های سریع نشان می‌داد. بنابراین طبیعی است که فعالان بازار طلا هم تحت تاثیر شرایط کنونی درباره مذاکرات برجام، فعالیت چندانی نداشته باشد.

راز آسمان پایتخت

اخبار مرتبط را بخوانید:

با نزدیک شدن به زمان مذاکرات برجام از میزان حجم معاملات کاسته شده تا جایی که محمد کشتی‌آرای، نائب رئیس دوم اتحادیه طلا و جواهر تهران، اعلام کرده که فروشنده‌ای در بازار برای انجام معاملات وجود ندارد و حجم معاملات به شدت کاهش پیدا کرده است. با توجه به شرایط کنونی، به اعتقاد کشتی‌آرای قیمت طلا و سکه در هفته اول آذرماه تغییرات چندانی نخواهد داشت و شاید حداکثر نیم درصد نوسان پیدا کند.

اوضاع اونس طلا طی روز جاری

قیمت اونس هم طی 24 ساعت گذشته کاهشی بود و با افت 0.26 درصدی نسبت به روز قبل، در مرز هزار و 805 دلاری قرار گرفت. شاید اصلی‌ترین دلیل افت نرخ اونس، انتخاب مجدد جروم پاول به ریاست فدرال رزرو آمریکا باشد. چون جروم پاول چندان موافق سیاست‌های سهل گیرانه و انبساطی نیست و همین عامل کار را برای ادامه رشد نرخ اونس دشوار خواهد کرد.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز