آرامش نسبی در بازار طلا و سکه

جو بازار طلا و سکه بسیار محتاطانه شده و در بازار یک ثبات نسبی برقرار است. امروز قیمت هر گرم طلای 18 عیار نسبت به روز قبل 4 هزار و 600 تومان کم شد و به محدوده یک میلیون و 232 هزار و 400 تومانی رسید. نرخ سکه بودن هیچ گونه تغییری در همان مرز 12 میلیون و 415 هزار تومانی دیروز باقی ماند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار بازار طلا و سکه اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، اکنون معامله گران طلا و سکه در آستانه شروع مذاکرات، از هرگونه خرید و فروشی کنار کشیده‌اند تا جریان بازار مشخص شود. با این حال مانند گذشته هر گونه اخبار مثبت و منفی درباره برجام بسیار روی خرید و فروش بازار موثر خواهد بود.

اخبار مرتبط را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

بنا بر اظهارات ابراهیم محمدولی، رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر تهران، اگر قیمت ارز و اونس همچنان مانند روزهای قبل با شیب ملایمی کم شود، نرخ طلا و سکه هم کاهش پیدا خواهد کرد. ابراهیم محمدولی معتقد است مذاکرات و نشست برجام در جو بازار طلا و سکه کشور موثر خواهد بود.

اگر نتیجه این مذاکرات مطلوب و خوشایند نباشد، قاعدتا این موضوع بر روی قیمت طلا و سکه اثر منفی خواهد داشت. اما در صورتی که روند مذاکرات مثبت باشد و نتیجه نهایی موردنظر اتفاق بیفتد، مسیر انتظارات متفاوت شده و با سرعت بسیار زیادی قیمت طلا و سکه کاهش پیدا خواهد کرد.

شرایط کنونی بازار طلا و سکه

به هر حال در شرایط کنونی فروشندگان طلا و جواهر خواستار ثبات بازار هستند. چون در این صورت است که فروشندگان امکان تصمیم گیری بهتر درباره فروش و خرید را دارند. بازار طلا و سکه اکنون در شرایط رکودی به سر می‌برد و حجم کمی از خرید و فروش اتفاق می‌افتد. با این وجود انتظار می‌رود در آینده نزدیک اوضاع این بازار بهبود پیدا کند و بار دیگر رونق به این بخش بازگردد.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز