سرانجام سقوط قیمت سکه !

با کاهش نرخ دلار و اونس به صورت همزمان، قیمت طلا و سکه هم وارد مدار کاهشی شد. امروز نرخ هر گرم طلای 18 عیار با کاهش 0.48 درصدی نسبت به دو روز قبل، به مرز یک میلیون و 234 هزار و 400 تومانی رسید. قیمت سکه امامی هم در مقایسه با پنج شنبه قبل 50 هزار تومان کم شد و بالاخره مرز 12 میلیون و 500 هزار تومانی را از دست داد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار بازار طلا و سکه اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، با توجه به افت قیمت سکه و رفتن به مرز پایین‌تر از 12 میلیون و 500 هزار تومان، بنابراین این فلز گرانبها شرط اصلی رشد قیمتی را از دست داد. در صورتی هم که قیمت دلار یا اونس کاهش بیشتری داشته باشد، افت این فلز گرانبها بیشتر خواهد شد. درباره نرخ دلار هم هرگونه اخبار مثبت پیرامون برجام می‌تواند باعث عقبگرد این ارز خارجی شود و به تبع آن معامله گران سکه را هم از خرید منصرف کند.

اخبار مرتبط را بخوانید:

آریاک سفر

به نظر کارشناسان، در صورتی که قیمت اونس طلا زیر محدوده هزار و 850 دلاری بسته شود، احتمالا ریزش نرخ سکه ادامه پیدا خواهد کرد. در حال حاضر قیمت اونس به محدوده هزار و 845 دلاری رسیده و نسبت به روز قبل 0.63 درصد کم شده است.

محدوده مقاومت و حمایت اونس

تحلیل تکنیکال اونس طلا نشان دهنده این است که در حال حاضر مهم‌ترین سطح حمایت این فلز گرانبها در محدوده هزار و 850 دلاری قرار دارد. حرکت پایدار قیمت طلا در زیر این سطح، حمایت جزئی هزار و 847 دلاری را فعال خواهد کرد و در صورت سقوط بیشتر به مرز‌های حمایتی بعدی یعنی نقاط هزار و 839 دلاری و هزار و 834 دلاری کشیده خواهد شد.

همچنین اولین مقاومت پیش روی طلا که روند صعودی را به چالش می‌کشد، مرز هزار و 863 دلاری و هزار و 865 دلاری است. عبور از این محدوده‌ها باعث حرکت نرخ اونس طلا به سمت مقاومت بعدی در نقاط هزار و 869 دلاری خواهد شد.

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز