رشد و ریزش همزمان طلا و سکه در آستانه مذاکرات برجام

لست سکند

امروز هم نرخ طلا نسبت به روز قبل، 0.27 درصد رشد پیدا کرد و به مرز یک میلیون و 256 هزار و 600 تومانی رسید. اما نرخ سکه امامی برخلاف طلا، با کاهش 0.07 درصدی در مقایسه با روز قبل، 12 میلیون و 575 هزار تومان شد. معاملات پشت خطی شب گذشته سکه هم حکایت از کاهش قیمت این فلز گرانبها در روز جاری داشت.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار طلا و سکه اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، طبق اخبار منتشر شده، در روزهای آینده مذاکرات برجام تعیین تکلیف خواهد شد و به نظر نوسانات اندک قیمت طلا و سکه هم پیرامون همین موضوع شکل گرفته است. در واقع با توجه به شروع مذاکرات برجام طی روزهای آینده، معامله گران بازار سکه محتاطانه‌ رفتار می‌کنند و به اخبار پیرامون نشست برجام توجه زیادی دارند.

بیشتر بخوانید:

راز آسمان پایتخت

با توجه به پیش بینی‌های گذشته و تجربه‌های قبلی مذاکرات، به نظر هر نتیجه مثبت و منفی به سرعت روی همه بازارهای مالی اثر خواهد گذاشت. در بازار طلا و سکه هم این اخبار بیشتر مدنظر سکه بازان بزرگ قرار خواهد گرفت. معامله گران این بازار معتقدند که تا قبل از مشخص شدن نتیجه مذاکرات و انتشار اخبار آن‌ها، تغییرات مثبت و منفی چندان بزرگی در قیمت طلا و سکه اتفاق نخواهد افتاد.

رکود شدید بازار طلا و سکه

با این شرایط میزان خرید مصنوعات طلا بسیار کم شده و به گفته مسئولان اتحادیه طلا و جواهر حتی به صفر نزدیک شده است. یکی از دلایل نبود تقاضا برای طلا و سکه طی ماه‌های اخیر به نوسانات قیمتی این مصنوعات بر می‌گردد. چون هر کاهش و افزایش قیمتی عده‌ای از سرمایه گذاران را دچار ضرر می‌کند، به همین دلیل افراد از خرید این فلزات گرانبها تا حد امکان فاصله می‌گیرند.

در صورتی که این شرایط طی روزها و ماه‌های آینده ادامه پیدا کند، رکود بازار طلا و سکه عمیق‌تر شده و صنعت طلا سازی داخلی در معرض نابودی قرار خواهد گرفت. بنابراین در آستانه برگزاری مذاکرات برجام، فعالان این حوزه خواهان تعیین تکلیف هر چه سریع‌تر هستند تا شاید ثبات قیمتی بر بازار حاکم شود.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز