مخالفت برخی پزشکان اطفال با بازگشایی مدارس

رئیس بخش مراقبت‌های ویژه کودکان بیمارستان تخصصی کودکان اکبر مشهد تاکید بر عدم بازگشایی مدارس کرد و گفت: علاوه بر اوج‌گیری مجدد کرونا امکان شیوع ویروس‌های آنفلوآنزا و سرماخوردگی زمستانی هم وجود دارد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بهداشت و سلامت اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، به نقل از ایسنا، دکتر غلامرضا خادمی مخالفت خود را با بازگشایی مدارس اعلام کرد و ادامه داد: در حال حاضر علاوه بر اوج شیوع ویروس کرونا که در پیک پنجم داشتیم و همچنان هم خطر آن وجود دارد، سرماخوردگی‌ها، عفونت‌های ویروسی از جمله یک نوع آنفلوآنزای تنفسی نوع A نیز در مشهد بسیار شایع شده است. با شروع فصل سرما کودکانی با این بیماری‌ها و علائم مدام در مطب‌ها ویزیت می‌شوند و همه این موارد نشان‌دهنده منع رفتن کودکان به مدرسه است.

عدم بازگشایی مدارس تا آرام گرفتن شرایط کرونایی

غلامرضا خادمی به عدم بازگشایی مدارس تاکید کرد و ادامه داد: اساتید گروه کودکان بیمارستان، به پرخطر بودن بازگشایی مدارس اشاره می‌کنند و بر خود واجب می‌دانند به مسئولان هشدار بدهند که مدارس تا اطلاع ثانوی و تا به آرامش نرسیدن این اوضاع، بازگشایی نشوند. همچنین برخی شهرها نیز درگیر آمار صعودی کرونا هستند و زمزمه‌های پیک ششم به گوش می‌رسد.

اخبار مرتبط را بخوانید:

آریاک سفر

تقویت آموزش مجازی به‌جای بازگشایی مدارس

خادمی به تقویت آموزش‌های مجازی اشاره کرد و گفت: متخصصان با بازگشایی مدارس کاملا مخالفند و به‌جای بازگشایی مدارس، تقویت آموزش مجازی را پیشنهاد می‌دهند. اگر مدارس در این وضعیت باز شوند بیماری در سطح کشور افزایش پیدا کرده و تمامی شهرها رو به قرمزی می‌روند. در حال حاضر باید صبر پیشه کرد تا شرایط کرونا آرام بگیرد و سپس مدارس بازگشایی شوند.

اهمیت تزریق واکسن آنفلوآنزا

این متخصص بیماری‌های کودکان افزود: کودکان بالای ۶ ماه حتما واکسن آنفلوآنزا دریافت کنند؛ این ویروس برای کودکان بسیار آسیب زاست و حتی موجب فوت آن‌ها می‌شود. کودکان بالای ۱۲ سال هم می‌توانند واکسن آنفلوآنزا دریافت کنند. البته برخی معتقدند می‌توان همزمان با واکسن کرونا، این واکسن را دریافت کرد و برخی معتقدند باید فاصله‌ای دو هفته‌ای بین این دو واکسن باشد.
رئیس بخش مراقبت‌های ویژه کودکان بیمارستان اکبر ادامه داد: قیمت واکسن آنفلوآنزا ۱۶۰ تومان است و من به تمامی افرادی که از گروه‌های پرخطر هستند، تزریق این واکسن را پیشنهاد می‌کنم؛ گروه‌هایی مانند کودکان زیر پنج سال، مادران باردار، سالمندان، بیماران تنفسی و…. اگر افراد شرایط مالی دارند به فرزندان کوچک خود واکسن پنوموکوک نیز تزریق کنند که برای عفونت میکروبی است.

بیماری کودکان بیشتر از بزرگسالان

خادمی درباره درگیری کودکان در پیک پنجم توضیح داد: وقتی پیک‌ها روند کاهشی پیدا می‌کنند، تازه عوارض کودکان از این بیماری مشخص می‌شود. عوارضی مانند اختلالات کلیوی، ریوی، قلبی و … که کودکان را راهی بیمارستان می‌کند. در پیک پنجم با اینکه پیک وسیع و خطرناک‌تری نسبت به پیک‌های قبلی بود، پس از کاهش پیک خوشبختانه عوارض زیادی نداشتیم. حتی وقتی با همکاران در سیستان و بلوچستان صحبت کردیم، آن‌ها هم عوارض پیک پنجم را مانند سابق نمی‌دانستند.

غلامرضا خادمی در آخر گفت: ابتلای کودکان به کرونا بر خلاف تصور همگان بسیار بیشتر از بزرگسالان است که با علائم کمتری بروز می‌کند. اما در حال حاضر بیماران ویروس آنفلوانزا و سرماخوردگی بیشتر از کرونایی‌ها هستند و همین امر بازگشایی مدارس را بسیار خطرناک می‌کند.

نرم افزار حسابداری
آسیاتک
کاراپلاس-کاماپرس
ایمالز
آیرومارت-کاماپرس
آریاک سفر
همراه مکانیک-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز