واکسینه نشدن تمامي معلم‌ ها و بازگشایی مدارس !

لست سکند

مسئله بازگشایی مدارس در شرایطی مطرح شده که هنوز تمامی معلمان واکسیناسیون نشده‌اند. به گفته علیرضا کمرئی، سخنگوی وزارت آموزش و پرورش، برخی از معلمان به دلایل غیرموجه واکسن نزده‌اند.

به گزارش کاماپرس، علیرضا کمرئی عنوان کرده که دلیل اصلی غیرحضوری شدن مدارس در وهله اول مسئله سلامتی خود معلمان و دانش آموزان بود. طبق نگاه تخصصی مراجع بهداشتی، افرادی که ارتباط بیشتری با بچه‌ها دارند، بیشتر در معرض ابتلا به این ویروس قرار می‌گیرند. به همین دلیل شرایط تسریع واکسیناسیون معلمان با هماهنگی وزارت بهداشت انجام شد. اما اکنون برخی معلمان از انجام واکسیناسیون خودداری می‌کنند. در حال حاضر بیشتر از 85 درصد معلمان واکسن را دریافت کرده‌اند.

به گفته کمرئی، درباره نحوه مواجه دولت با کسانی که به دلایل غیرموجه واکسن دریافت نکرده‌اند، وزارت آموزش و پرورش تابع سیاست‌های وزارت بهداشت خواهد بود. در واقع آموزش و پرورش در این خصوص نظر خاصی را ارائه نمی‌کند.

راز آسمان پایتخت

افزایش نگرانی‌ها در خصوص بازگشایی مدارس

این گونه مسائل و مشکلات باعث شده تا تردیدها در خصوص بازگشایی مدارس در آبان ماه بیشتر شود. امان‌قلیچ شادمهر، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، ضمن ابراز نگرانی در این خصوص، بیان کرده که که آموزش و پرورش باید با قطعیت تمام مجازی بودن آموزش دانش آموزان را تا خروج از پیک احتمالی ششم اعلام کند.

به گفته شادمهر، نگرانی‌ها در خصوص وضعیت کنونی واکسیناسیون دانش آموزان و کادر خدماتی مدرسه است. همچنین اکنون برخی مدارس در این خصوص از والدین تعهد دریافت می‌کنند که در صورت ابتلای فرزندانشان هیچ گونه مسئولیتی را برعهده نمی‌گیرند. این کار به هیچ عنوان صحیح و پذیرفته نیست.

این عضو کمیسیون آموزش مجلس معتقد است که بلاتکلیفی و برنامه نداشتن وزارت آموزش و پرورش در شرایط کنونی به دلیل نداشتن وزیر است. با وجود مسئله انجام سریع واکسیناسیون دانش آموزان و شرایط اعلام شده از سوی مدارس برای رعایت مسائل و پروتکل‌های بهداشتی باز هم خانواده‌ها نسبت به وقوع احتمالی پیک ششم دغدغه دارند.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز