قیمت طلا روز 31 اردیبهشت 1401 / نرخ سکه در انتظار صعود بیشتر است؟

لست سکند

شرایط صعودی بازار ارز و طلای جهانی باعث شده تا قیمت طلا و سکه داخلی مجددا روی افزایش را ببیند. امروز قیمت هر گرم طلای 18 عیار با رشد 2.09 درصدی نسبت به دو روز گذشته، در محدوده یک میلیون و 384 هزار و 500 تومانی قرار گرفت. نرخ سکه هم در مقایسه با پنج شنبه پیش، 1.61 درصد بالاتر رفت و به مرز 14 میلیون و 319 تومان رسید.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار طلا و سکه، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، نرخ اونس بالاخره بعد از مدت طولانی نزولی بودن، در روز جاری با رشد 5.9 درصدی نسبت به روز گذشته در محدوده هزار و 847 دلاری قرار گرفت. علت عمده این رشد نرخ اونس به داده‌های ضعیف اقتصادی که در روز پنج شنبه منتشر شد، بازمی‌گردد. این داده‌ها به نوعی هشدار قوی برای رشد اقتصاد جهانی محسوب می‌شود. این آمارها موجب شد تا شاخص دلار آمریکا از محدوده‌های بالای ارزشی عقب نشینی کرده و به سطوح پایین‌ترین دست پیدا کند.

اخبار مرتبط را بخوانید:

اهمیت اونس برای نرخ سکه

رشد نرخ اونس علاوه بر اینکه باعث جلب توجه سرمایه گذاران خارجی شده، ارزش ذاتی طلا و سکه بازار داخلی را هم بالاتر برده است. محدوده 14 میلیون و 200 هزار تومانی برای معامله گران سکه حائز اهمیت است و در صورتی که قیمت این فلزگرانبها به این محدوده عقب نشینی کند، فشار فروش اتفاق خواهد افتاد و خریداران کمتری در این بازار حاضر می‌شوند.

راز آسمان پایتخت

در صورتی که رشد نرخ اونس به همراه دلار همچنان ادامه پیدا کند، بعید است قیمت سکه به مرز 14 میلیون و 200 هزار تومانی نزدیک شود.

اطلاعات عمومی:

نقره چیست؟

فلز گرانبهایی که بعد از طلا مورد توجه است، نقره نام دارد. این نوع فلز مانند طلا نرم بوده و به سرعت دچار آسیب می‌شود. به همین علت فلز نقره را با مس ترکیب می‌کنند تا استحکام خوبی داشته باشد. انواع زیورآلات نقره‌ای در بازار وجود دارد که برخی از آن‌ها با سنگ‌ها و مرواریدهای مختلفی تزئین شده و به مشتریان عرضه می‌شود.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز