قیمت روز طلا 29 اردیبهشت 1401 / نرخ سکه به آرامش رسید

لست سکند

امروز هم مانند روز قبل، روند بازار طلا نزولی بود؛ به گفته کارشناسان، نوسانات بازار داخلی ارز و قیمت جهانی اونس طلا باعث این اتفاق شده است. در حال حاضر قیمت هر گرم طلای 18 عیار، با 0.25 درصد کاهش نسبت به دیروز، به یک میلیون و 350 هزار و 100 تومان رسیده است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار طلا و سکه، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

قیمت روز سکه نیز که از دیروز با کاهشی تدریجی از کانال 14 میلیون تومانی تنزل کرده بود، در همان محدوده باقی ماند. هم اکنون قیمت سکه تمام بهار آزادی 13 میلیون و 542 هزار تومان است. قیمت سکه امامی نیز 14 میلیون و 61 هزار تومان اعلام شده.

از آنجا که ارزش دلار بعد از افزایش‌های شدید، دیروز ثابت ماند، به نوعی باعث کاهش جذابیت طلا برای خریداران سایر ارزها شد. ظاهرا این اتفاق به خاطر سیاست‌های تهاجمی فدرال رزرو و تعهدش برای افزایش نرخ‌های بهره افتاده است؛ به گفته جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، برای مهار تورمی که پایه‌های اقتصاد این کشور را تهدید می‌کند، ممکن است بانک مرکزی این کشور نرخ‌های بهره را تا حد ممکن بالا ببرد.

راز آسمان پایتخت

عده‌ای از متخصصان و کارشناسان معتقدند روند سینوسی بهای فلزات ارزشمند در بازار جهانی و همچنین افزایش پی در پی نرخ دلار بازار آزاد طی روزهای اخیر، ریسک معاملاتی ناشی از افزایش حباب سکه را نیز بالا برده است؛ به همین دلیل معامله‌‌گران کمتر تمایلی به خرید و فروش در این بازار دارند.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز