قیمت طلا روز 24 اردیبهشت 1401 / نرخ سکه روی ریل 14 میلیونی ایستاد

قیمت طلا و سکه با افت نرخ دلار اندکی عقب نشینی کردند. هم اکنون قیمت هر گرم طلای 18 عیار نسبت به دو روز قبل 2.22 درصد کم شد و به مرز یک میلیون و 360 هزار تومانی رسید. نرخ سکه هم در مقایسه با پنج شنبه قبل 0.85 درصد کاهش پیدا کرد و در محدوده 14 میلیونی قرار گرفت.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار طلا و سکه، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، نرخ اونس همزمان با افت نرخ دلار، کم شده و این مسئله هم در کاهش قیمت فلزات گرانبهای داخلی بی‌اثر نبوده است. تحلیلگران بازار جهانی طلا پیش بینی کرده‌اند نرخ این فلز گرانبها در هفته جاری به صورت مداومی کاهش پیدا کند. بازار طلا هفته گذشته عملکرد ضعیفی نسبت به مجموع روزهای یکسال قبل داشت و به عقیده عمده تحلیلگران این بازار شرایط برای رشد قیمتی این فلز گرانبها در هفته جاری چندان فراهم نیست.

اخبار مرتبط را بخوانید:

آریاک سفر

این هفته برای چهارمین هفته پیاپی، قیمت طلا رو به نزول بود و شرایط خوبی را تجربه نکرد. علت عمده این موضوع هم به جهش قابل توجه ارزش دلار آمریکا بازمی‌گردد. بعضی از فعالان این بازار هم معتقدند فروش بیش از اندازه طلا، باعث کاهش قیمت معاملاتی آن شده است.

با کاهش نرخ سکه حباب آن چقدر شد؟

با توجه به نزول نرخ اونس و دلار، قاعدتا باید قدرت طرف افزایشی بازار سکه کم می‌شد. امروز ارزش ذاتی سکه به پایین کانال 13 میلیون تومانی هم رسید، اما باز هم حباب سکه بالا بود و 8 درصد شد. با این وجود برخی معامله گران سکه به رشد مجدد قیمت دلار امیدوار هستند و بر این باورند که نرخ این فلزگرانبها به بالای 14 میلیون و 500 هزار تومان می‌رسد.

اطلاعات عمومی:

ویژگی‌های سکه طرح قدیم

سکه تمام از لحاظ طراحی به دو نوع قدیم و جدید تقسیم می‌شود. سکه طرح قدیم از سال 1358 تا 1370 ضرب می‌شد که در یک روی آن سه مرتبه نام حضرت علی (ع) و در سمت دیگر حرم امام رضا (ع) به همراه عبارت «نخستین بهار آزادی» حک شده است.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز