قیمت طلا و سکه روز 21 اردیبهشت ماه 1401 / وضعیت مطلوب بازار فلزات گرانبها

لست سکند

امروز قیمت هر گرم طلای 18 عیار در مقایسه با روز گذشته 7 هزار و 400 تومان دیگر بالا رفت و به مرز یک میلیون و 327 هزار و 500 تومان رسید. نرخ سکه هم با رشد 100 هزار تومانی که در مقایسه با روز قبل داشت، از میانه کانال 13 میلیون تومانی عبور کرد. رشد سریع نرخ دلار، باعث ادامه روند افزایشی قیمت طلا و سکه شد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار طلا و سکه، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزار کاماپرس، رشد قیمت دلار، در کنار افزایش نرخ اونس، از بالا رفتن قیمتی طلا و سکه حمایت کرد. امروز اونس شرایط مساعدتری داشت و قیمت آن نسبت به روز قبل 9.5 درصد بالا رفت و در محدوده هزار و 853 دلاری قرار گرفت. نرخ اونس از صبح امروز در تلاش بود تا روند صعودی خود را احیا کند و بالاخره موفق شد. یکی از دلایل عمده رشد قیمتی نرخ اونس به قرنطینه سرسختانه چین مربوط می‌شود. با وجود تلاش‌های سازمان جهانی درباره پایین آمدن محدودیت‌های کرونایی چین، این کشور همچنان در یک قرنطینه سفت و سخت به سر می‌برد.

اخبار مرتبط را بخوانید:

قیمت طلا و سکه از چه چیزی تبعیت می‌کند؟

با توجه به مسائل ذکر شده، این موضوع می‌تواند اقتصاد جهانی را به خطر بیندازد. به همین دلیل سرمایه گذاران بار دیگر به سمت فلز گرانبها جذب شده‌اند و احتمالا در صورت تداوم این شرایط، میزان سرمایه گذاری خود را بالاتر خواهند برد. در صورتی که گزارش تورم آمریکا هم کاهشی باشد، رشد قیمتی اونس تداوم پیدا خواهد کرد.

راز آسمان پایتخت

اما فعالان بازار سکه بیشتر از اینکه به نرخ اونس توجه داشته باشند، به بازار ارز معطوف هستند. بعضی سکه بازان به ادامه روند صعودی دلار امیدوار هستند و درباره 30 هزار تومانی شدن آن گمانه زنی می‌کنند. با توجه به رشد قیمتی اونس، امروز ارزش ذاتی سکه اندکی بالا رفت و فاصله خود را با قیمت معاملاتی کم کرد.

اطلاعات عمومی:

آشنایی با طلای 24 عیار

طلای 24 عیار همان طلای خالص بوده که هیچ فلز دیگری با آن ترکیب نشده است.

در واقع براساس معیار سنجش فعالان این بازار، از 24 قسمت طلا تمامی آن طلا است. طلای 24 عیار نرم و حالت پذیر است و به تنهایی قابلیت تبدیل به انواع زیورآلات را ندارد. به همین دلیل برای ساخت انواع مصنوعات طلا در ترکیب آن از فلزات دیگری هم استفاده می‌کنند.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز