قیمت طلا روز 19 اردیبهشت 1401/ حباب سکه بزرگ تر شد

لست سکند

با ادامه رشد نرخ دلار، قیمت طلا و سکه هم بالا رفت. این اتفاق در حالی روی داد که نرخ اونس همچنان در حال عقب نشینی است. امروز قیمت هر گرم طلای 18 عیار نسبت به روز قبل 0.03 درصد افزایش پیدا کرد و به مرز یک میلیون و 311 هزار تومانی رسید. نرخ سکه هم با رشد 0.18 درصدی در مقایسه با روز گذشته، 13 میلیون و 370 هزار تومان شد. هم اکنون حباب سکه هم بیشتر شده است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار طلا و سکه، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، با اینکه نرخ اونس پیوسته در حال کاهش است، اما این موضوع مانعی بر سر راه افزایش قیمت طلا و سکه بازار داخلی نیست. هم اکنون نرخ اونس نسبت به دو روز پیش هم 1.36 درصد کاهش پیدا کرده و به مرز هزار و 858 دلاری رسیده است. به نظر سه عامل سختگیری‌های بانک‌های مرکزی کشورهای مختلف، تحریم‌های جدید گروه 7 درباره نفت روسیه و قرنطینه طولانی مدت کشور چین باعث شده تا نگرانی‌هایی درباره رشد اقتصاد جهانی به وجود آید. این مسئله روی بازارهای مختلف مالی از جمله بازار طلا اثر گذاشته است.

اخبار مرتبط را بخوانید:

علت رشد حباب سکه چیست؟

قبلا تحلیلگران فنی پیش بینی کرده بودند در صورتی که نرخ این فلزگرانبها به پایین محدوده هزار و 868 دلاری سقوط کند، احتمال افت بیشتر نرخ آن وجود خواهد داشت. اما اگر مجددا قیمت اونس بالا رود و بالای مرز هزار و 895 دلاری قرار بگیرد، امکان رشد بیشتر نرخ این فلز گرانبها وجود دارد.

راز آسمان پایتخت

با وجود این افت متداول طلای جهانی، ولی قیمت سکه و دیگر فلزات گرانبها تحت تاثیر رشد قیمتی دلار، افزایش پیدا کرده است. به نظر سکه بازان به ادامه رشد قیمت دلار خوش بین هستند. به همین دلیل هر روزه فاصله قیمت معاملاتی و ارزش ذاتی سکه در حال افزایش است.

اطلاعات عمومی:

طلای بلک هیلز چیست؟

انواع طلا در رنگ‌های مختلف در بازار وجود دارد که از ترکیب این فلزگرانبها با آلیاژهای دیگر به دست می‌آید.

نوع دیگر طلا، بلک هیلز نام دارد که بهترین نمونه‌های آلیاژ رنگی در صنعت طلاسازی محسوب می‌شود. طلاهای بلک هیلز اکثرا 10 و 12 قیراطی هستند و آلیاژهای زرد، صورتی، سبز و … در آن وجود دارد.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز