قیمت طلا روز 18 اردیبهشت 1401 / نرخ سکه در دور برگردان!

لست سکند

به دنبال ادامه دار شدن رشد نرخ دلار در روز گذشته، قیمت طلا و سکه هم افزایش پیدا کرد. اما امروز که هم قیمت دلار و هم اونس کم شده، نرخ طلا در بازار داخلی باز هم صعودی بود. امروز قیمت هر گرم طلای 18 عیار نسبت به روز قبل 0.1 درصد بالا رفت و به مرز یک میلیون و 315 هزار تومان رسید. اما نرخ سکه نسبت به دیروز 20 هزار تومان کم شد و در محدوده 13 میلیون و 410 هزار تومانی قرار گرفت.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار طلا و سکه، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، برخی از فعالان بازار طلا و سکه، علت رشد قیمتی این فلزات گرانبها را در افزایش نرخ دلار هرات و درهم امارات می‌دانند. در واقع با رشد قیمتی درهم و دلار هرات، فعالان بازار طلا نسبت به ادامه افزایش نرخ دلار امیدوار شدند و همین عامل مانع از کاهش نرخ این فلز گرانبها در بازار داخلی شد.

اخبار مرتبط را بخوانید:

اثر قیمت دلار و اونس بر نرخ سکه

در صورتی که امروز نرخ دلار بازار داخلی بار دیگر در مدار صعودی قرار گیرد، امکان افزایش نرخ سکه و حتی رسیدن آن به محدوده 13 میلیون و 800 هزار تومانی هم وجود دارد.

راز آسمان پایتخت

البته کاهش مداوم نرخ اونس، از رشد بیشتر قیمت سکه جلوگیری می‌کند. هم اکنون اونس نسبت به دو روز قبل 5.1 درصد کاهش قیمت پیدا کرده و در محدوده هزار و 883 دلاری متوقف شده است. با این وجود سرمایه گذاران بازار طلای جهانی همچنان نسبت به رشد نرخ این فلز گرانبها امیدوار هستند. با اینکه ارزش شاخص دلار به بالاترین میزان در 20 سال اخیر رسیده و قیمت طلا هم از کانال هزار و 900 دلاری فاصله پیدا کرده، اما این فلزگرانبها همچنان مرز هزار و 880 دلاری را در اختیار دارد.

اطلاعات عمومی:

با طلای بنفش آشنا شوید

طلای بنفش بر پایه همان فلز طلای زرد است منتهی برای ایجاد رنگ بنفش در این نوع فلز از آلومینیوم و ایندیوم استفاده می‌کنند.

طلای بنفش به دلیل ترکیباتی که داردT چندان استحکامی نداشته و امکان شکستن و خرد شدن آن وجود دارد. تنها خاصیت این نوع طلا در فانتزی بودن آن است و کمتر در بازار طلا و جواهرات دیده می‌شود.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز