قیمت طلا روز 17 اردیبهشت 1401/ نرخ سکه چقدر شد؟

قیمت طلا و سکه در روز جاری رشد اندکی داشت. به نظر کارشناسان، نوسان نرخ اونس مانع از رشد بیشتر قیمتی این فلزات گرانبها می‌شود. امروز قیمت هر گرم طلای 18 عیار نسبت به دو روز قبل 7 هزار و 400 تومان دیگر بالا رفت و در محدوده یک میلیون و 313 هزار و 600 تومانی قرار گرفت. نرخ سکه هم در مقایسه با دو روز قبل 95 هزار تومان افزایش پیدا کرد و 13 میلیون و 430 هزار تومان شد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار طلا و سکه، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، نرخ اونس همچنان در محدوده هزار و 800 دلاری دست و پنجه نرم می‌کند. در حال حاضر قیمت این فلز گرانبها در مقایسه با روز قبل 0.27 درصد کاهش پیدا کرده و هزار و 883 دلار شده است. بازار طلای جهانی سومین هفته کاهشی را پشت سر گذاشت. با این حال نظرسنجی‌های اخیر نشان می‌دهد سرمایه گذاران مجددا حس مثبتی نسبت به بازار این فلزگرانبها پیدا کرده‌اند. هفته گذشته احساسات صعودی بین سرمایه گذاران کوچک بازار به پایین‌ترین حد هشت ماه اخیر رسید، اما اکنون شرایط اندکی بهتر شده است.

اخبار مرتبط را بخوانید:

آریاک سفر

نرخ سکه در محدوده کنونی باقی می‌ماند؟

با این حال همین کاهش جزئی نرخ اونس مانع از رشد بیشتر قیمت طلا و سکه می‌شود و حتی فاصله ارزش ذاتی سکه و قیمت اسمی آن را بیشتر می‌کند. در حال حاضر رشد قیمتی دلار از بازار طلا و سکه حمایت می‌کند.

حباب کنونی سکه نشان دهنده این است که قیمت‌های فعلی پشتوانه بنیادی ندارند. از طرفی برخی از فعالان بازار طلا معتقدند که فاصله قیمت اسمی و ارزش ذاتی سکه بیانگر این است که معامله گران درباره آینده قیمتی سکه خوشبینی زیادی ندارند و ممکن است به زودی نرخ این فلزگرانبها دستخوش تغییر شود.

 

اطلاعات عمومی:

آشنایی با طلای توسی

طلا با ترکیب‌ها و مقاومت‌های مختلفی در بازار عرضه می‌شود. طلا توسی ترکیبی از فلز گرانبهای طلا و پالادیوم است. میزان رنگ توسی این مدل طلا بسته به اندازه پالادیوم آن تغییر پیدا می‌کند. اما ترکیب پالادیوم با طلا هزینه‌بر است و استفاده از این ترکیب چندان به صرفه نیست.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز