قیمت طلا روز 12 اردیبهشت ماه 1401 / کاهش نرخ سکه در بازار

لست سکند

با توجه به کاهش نرخ دلار و افت ادامه دار قیمت اونس، بازار طلا و سکه هم نزولی شد. امروز قیمت هر گرم طلای 18 عیار نسبت به روز گذشته هزار و 200 تومان کاهش پیدا کرد و به مرز یک میلیون و 296 هزار و 300 تومانی رسید. نرخ سکه هم در مقایسه با دیروز 5 هزار تومان کم شد و در محدوده 13 میلیون و 180 هزار تومانی قرار گرفت.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار طلا و سکه، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، دلار هم امروز با اونس همگام شد و به مسیر نزولی بازگشت. امروز قیمت اونس نسبت به دو روز گذشته باز هم 19.3 درصد پایین‌تر رفت و به مرز هزار و 877 دلاری رسید. هنوز هم شاخص دلار ارزش بالایی دارد و نرخ اونس را تضعیف می‌کند. تمام مسائل مربوط به شرایط کنونی به تصمیمات فدرال رزرو مربوط می‌شود. فردا فدرال رزرو در خصوص تصمیم گیری برای نرخ بهره و مسائل پیرامون آن جلسه دیگری برگزار خواهد کرد.

اخبار مرتبط را بخوانید:

نرخ سکه و اونس کاهش بیشتری پیدا می‌کند؟

در حال حاضر تمام تمرکز معامله گران و سرمایه گذاران بازار طلای جهانی به جلسات فدرال رزرو معطوف شده که از فردا آغاز خواهد شد و تا چهارشنبه ادامه خواهد داشت. برخی از فعالان بازار طلای جهانی پیش بینی کرده‌اند که فدرال رزرو در این جلسه قصد دارد افزایش 50 واحدی نرخ بهره را تصویب کند. هدف از این رشد شدید نرخ بهره، کنترل تورم افسار گسیخته آمریکا است.

راز آسمان پایتخت

همه این مسائل دست به دست هم داد و نرخ سکه را یک پله دیگر به کانال 12 میلیونی نزدیک‌تر کرد. قیمت این فلز گرانبها در صورتی رشد بیشتری خواهد داشت که مرز 13 میلیون و 200 هزار تومانی را پشت سر بگذارد.

اطلاعات عمومی:

طلای سبز چیست؟

طلای سبز که با نام الکتروم هم شناخته می‌شود از ترکیب فلز طلا و نقره به وجود می‌آید. برخی برای دستیابی به طلای سبز از فلزاتی مانند مس و کادیوم هم استفاده می‌کنند. رنگ سبز در این طلا قالب نیست، فقط یک هاله سبز رنگ در آن وجود دارد. در واقع فلز نقره باعث ایجاد هاله سبز در این نوع طلا می‌شود.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز