قیمت طلا روز 10 اردیبهشت 1401 / حرکت معکوس نرخ سکه

لست سکند

قیمت هر گرم طلای 18 عیار امروز هم نسبت به دو روز قبل معادل 0.44 درصد کاهش پیدا کرد و به مرز یک میلیون و 291 هزار و 900 تومانی رسید. اما نرخ سکه در مقایسه با پنج شنبه گذشته 65 هزار تومان بالاتر رفت و در محدوده 13 میلیون و 215 هزار تومان قرار گرفت. افزایش نرخ دلار، قیمت سکه را صعودی کرد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار طلا و سکه، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، شاید یکی از دلایل عدم تمایل طلا، به کاهش مجدد نرخ اونس بازگردد. امروز هم نرخ اونس در مقایسه با پنج شنبه گذشته 0.65 درصد دیگر کاهش پیدا کرد و به مرز هزار و 897 دلاری رسید. نظرسنجی هفتگی سایت کیتکو نیوز نشان می‌دهد که تحلیلگران نسبت به آینده قیمتی طلا هنوز هم خوشبین هستند اما سرمایه گذاران اندکی نسبت به این فلزگرانبها دلسرد شده‌اند و به نظر فعلا نسبت به خرید آن محتاطانه عمل کنند.

اخبار مرتبط را بخوانید:

علت رشد نرخ سکه چیست؟

علت خوش بینی تحلیلگران هم مربوط به پشتیبانی فنی نرخ این فلزگرانبها در محدوده هزار و 900 دلاری است. در حال حاضر تنها عاملی که بیشترین تاثیر را روی نرخ اونس گذاشته و آن را کاهشی کرده به تشدید سیاست‌های نرخ بهره فدرال رزرو برمی‌گردد. این عامل رشد ارزش شاخص دلار و کاهش نرخ اونس را به همراه داشته است.

راز آسمان پایتخت

در حالی که اونس وضعیت نابسامانی دارد اما قیمت دلار، باعث حمایت از سکه و رشد قیمتی آن شد. در واقع معامله گران سکه در ابتدای معاملات امروز بیشتر به بازار ارز توجه داشتند و تمرکز خود را روی نرخ اونس نگذاشتند.

 

اطلاعات عمومی:

طلای سفید را بشناسید

طلای سفید که یکی از شناخته شده‌ترین انواع طلا در بین مردم است، از ترکیب آلیاژ طلای زرد و پلاتین ساخته می‌شود. البته ترکیب دیگری هم برای ساخت طلای سفید وجود دارد که در آن از نیکل و روی استفاده می‌کنند. این نوع طلا دارای مقاومت و دوام بیشتر و قیمت مناسب‌تری نسبت به طلای زرد است.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز