قبل از خرید طلا به این نکات مهم توجه کنید

لست سکند

خرید طلا در شرایط تورمی یک گزینه مناسب برای حفظ ارزش دارایی‌ها است. اما در آشفته بازاری که هر لحظه امکان کلاهبرداری وجود دارد، باید حتما در خرید هر کالای سرمایه‌ای، به خصوص طلا، بعضی از نکات را در نظر گرفت.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار طلا، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، خرید طلا قاعدتا باید از مراکز معتبر و مغازه‌های عضو اتحادیه انجام شود. با این حال رعایت برخی موارد و آگاهی از نکاتی درباره تفاوت انواع طلاها، خرید مدل‌های مختلف و … ضروری به نظر می‌رسد. در واقع خرید این کالای سرمایه‌ای هم مانند هر نوع کالای دیگری حتی اگر از مراکز معتبر اتفاق بیفتاد، اما و اگرهایی دارد که باید آن‌ها را در نظر گرفت. در ادامه به برخی از نکاتی که دانستن آن در هنگام خرید طلا ضروری است، اشاره خواهد شد؛

اخبار مرتبط را بخوانید:

مشورت با اهل فن

نکته اول این که اگر فردی به قصد سرمایه گذاری وارد بازار طلا می‌شود باید نهایت دقت را به کار ببرد تا ضرر نکند. در واقع با سنجش شرایط بازار طلا و سکه و مشورت با اهل فن، امکان ورود مطمئن‌تر به این بازار وجود دارد.

راز آسمان پایتخت

بهترین عیار طلا

عیار هر طلا بیانگر خلوص و ارزش آن است. بالاترین عیار طلا در حال حاضر 24 و پایین‌ترین عیار هم یک است. اما با توجه به مسائلی، اگر از اهل فن سوال شود، خرید طلای 18 عیار را به ایرانی‌ها توصیه خواهند کرد.

به اعتقاد اهل فن، چیزی به نام طلای 24 عیار به معنای واقعی وجود ندارد. طلایی که 24 عیار خالص باشد، شمش طلا است. این فلز گرانبها بدون افزودن مس و نقره، امکان تبدیل شدن به زیورآلات را ندارد. زیرا خاصیت اصلی این فلز گرانبها، نرمی و انعطاف پذیری آن است.

مناسب‌ترین گزینه برای خرید طلا

افرادی که به دنبال بهترین نوع طلا هستند، لازم نیست حتما به دنبال طلای ایتالیا یا هند باشند. معمولا خرید این نوع از طلا به دلیل نداشتن دانش کافی و شاید انتقال اطلاعات نادرست، ریسک زیادی دارد. در چنین شرایطی خرید طلای یزد به مشتریان توصیه می‌شود. این طلا به دلیل ویژگی‌های منحصر به فرد و تزئین با خاویار، طرفداران خارجی زیادی هم پیدا کرده است.

توصیه برای خرید فلزات گرانبها

اگر هدف شخصی سرمایه گذاری باشد، همواره به وی توصیه می‌شود تا جایی که از لحاظ مسائل امنیتی و نگهداری آن فراهم است، سکه خریداری کند. به اعتقاد طلا فروشان، معمولا هنگام فروش سکه سود بیشتری نصیب فروشنده خواهد شد. زیرا برای سکه اجرت ساخت دریافت نمی‌شود و هنگام فروش مبلغ آن کسر نخواهد شد. در حالی که برای زیورآلات طلا چنین چیزی وجود دارد.

شناخت طلای دست دوم

در حال حاضر بازار طلای دست دوم داغ است، چون عده‌ای از مردم توان خرید طلای نو را ندارند و به منظور سرمایه گذاری، همین مدل فلز گرانبها را به صرفه می‌دانند. اما برای ورود به این بازار و خرید و فروش در آن باید اطلاعات کافی در اختیار باشد، وگرنه کلاهبرداری در این بازار به راحتی اتفاق خواهد افتاد. به منظور خرید این مدل طلا، باید به قفل و بند آن توجه شود. چون معمولا رنگ رفتگی و خط و خش‌های موجود در آن بیشتر است. به هر حال برای خرید این مدل طلا باید با اهل فن مشورت کرد.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز