قیمت طلا روز 8 اردیبهشت 1401/ نرخ اونس مجددا سقوط کرد

امروز هم قیمت هر گرم طلای 18 عیار نسبت به روز گذشته کاهش 0.43 درصدی داشت و به مرز یک میلیون و 290 هزار و 300 تومانی رسید. نرخ سکه هم در مقایسه با دیروز 45 هزار تومان دیگر کاهش پیدا کرد و 13 میلیون و 160 هزار تومان شد. کاهش نرخ طلا در ادامه روند نزولی نرخ دلار و اونس اتفاق افتاده است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار طلا و سکه، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، نرخ دلار همچنان در مدار نزولی بوده و اونس هم از کانال 2 هزار دلاری فاصله زیادی پیدا کرده است. هم اکنون نرخ اونس نسبت به روز گذشته 0.40 دیگر کاهش قیمت پیدا کرد و به مرز هزار و 888 دلاری رسید. این فلزگرانبها از ابتدای هفته جاری در مدار نزولی قرار گرفته و به اعتقاد تحلیلگران فنی نرخ آن در کوتاه مدت در مدار کاهشی خواهد بود. علت عمده این مسئله هم به رشد قابل توجه ارزش شاخص دلار آمریکا مربوط می‌شود. این بالاترین رزش شاخص دلار در سه سال گذشته محسوب می‌شود. همین عامل باعث شده تا نرخ اونس به سرعت مسیر نزولی را طی کند.

اخبار مرتبط را بخوانید:

آریاک سفر

در حال حاضر تنش‌های بین کشورهای مختلف، از جمله اوکراین و روسیه، افزایش پیدا کرده و همین موضوع باعث شده تا تقاضا برای دلار بالا برود.

اثر قیمت طلا و دلار روی نرخ سکه

در حال حاضر طلای جهانی حمایت محدوده هزار و 881 دلاری را دارد. در صورتی که نتواند این سطح حمایتی را حفظ کند به سمت مرز هزار و 875 دلاری حرکت خواهد کرد.

از نگاه تحلیلگران بازار سکه، این فلز گرانبها برای ثبات در کانال 13 میلیونی و عدم نزول به کانال 12 میلیون تومانی، بیشتر از قیمت اونس به نرخ دلار توجه دارد. در صورتی شرایط برای ادامه رشد بیشتر قیمت سکه هموار خواهد شد که نرخ دلار در محدوده 28 هزار و 200 تومانی تثبیت شود.

اطلاعات عمومی:

آشنایی با طلای زرد

طلای زرد از آلیاژ طلای خالص است که با نقره، مس و روی ساخته می‌شود. این نوع طلا خلوص بیشتری نسبت به دیگر انواع طلاها دارد. ضمن اینکه میزان حساسیت این مدل طلا در مقابل ضربه و خراشیدگی هم کمتر است.

نرم افزار حسابداری
ایمالز
آیرومارت-کاماپرس
همراه مکانیک-کاماپرس
آسیاتک
کاراپلاس-کاماپرس
آریاک سفر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز