قیمت طلا روز 7 اردیبهشت ماه 1401 / اثر نرخ دلار روی نرخ فلزات گرانبها

قیمت طلا و سکه با افت مجدد نرخ دلار و اونس کاهشی شد. امروز قیمت هر گرم طلای 18 عیار با افت 0.05 درصدی نسبت به روز گذشته در مرز یک میلیون و 286 هزار و 600 تومان توقف کرد. در روز جاری نرخ سکه هم در مقایسه با روز قبل 0.56 درصد کم شد و در محدوده 13 میلیون و 165 هزار تومان قرار گرفت.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار طلا و سکه، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، نرخ دلار هم با افت قیمت اونس همگام شد و وضعیت بازار طلا و سکه را دچار تلاطم کرد. هم اکنون نرخ سکه پایین مرز 13 میلیون و 200 هزار تومانی قرار دارد. تحلیلگران معتقدند در صورتی که قیمت دلار امروز اندکی بالا برود و از حالت نزولی خارج شود، نرخ سکه مجددا به مرز 13 میلیون و 200 هزار تومانی بازمی‌گردد. روند تغییر قیمتی نرخ سکه نشان دهنده این است که معامله گران این بازار به دقت رفتار قیمتی دلار را رصد می‌کنند و میزان توجه آن‌ها به نرخ اونس کمتر است. چون اگر معامله گران پیرو تغییرات نرخ اونس بودند قیمت سکه اکنون به شدت افت پیدا می‌کرد.

اخبار مرتبط را بخوانید:

آریاک سفر

وضعیت قیمت طلا در بازار جهانی

امروز هم نرخ اونس نسبت به آخرین نرخ معاملاتی روز گذشته 1.8 درصد دیگر کاهش پیدا کرد و در محدوده هزار و 900 دلاری قرار گرفت.

قیمت این فلزگرانبها در ماه‌های اخیر رشد خوبی داشت، اما اکنون به پایین‌ترین قیمت یک ماهه اخیر رسیده است. به نظر دلیل مهم کاهش نرخ اونس، به تشدید سیاست‌های بانک مرکزی آمریکا مربوط می‌شود. هفته گذشته جروم پاول، رئیس بانک مرکزی آمریکا، اعلام کرد که این مجموعه درباره افزایش نرخ بهره قصد جدی دارد. ضمن اینکه برخی عوامل باعث شده تا شاخص دلار قوی‌تر شود و این موضوع هم در کاهش نرخ اونس بی‌تاثیر نبوده است.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز