قیمت طلا روز 5 ادیبهشت 1401/ نرخ سکه در آستانه سقوط به کانال 12 میلیونی

قیمت طلا و سکه امروز هم کاهشی بود. امروز قیمت هر گرم طلای 18 عیار در مقایسه با روز گذشته 10 هزار و 200 تومان کم شد و به مرز یک میلیون و 279 هزار و 200 تومان رسید. نرخ سکه هم نسبت به دیروز 120 هزار تومان دیگر کاهش پیدا کرد و به کانال 12 میلیون تومانی نزدیک‌تر شد. به نظر ادامه روند کاهشی اونس و افت نرخ دلار، روی این نزول قیمت طلا و سکه موثر است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار طلا و سکه، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، همزمان با افت نرخ دلار، قیمت اونس هم رو به کاهش است. امروز مجددا قیمت اونس طلا با ریزش 17.3 درصدی نسبت به روز قبل، از مرز هزار و 920 دلاری هم پایین‌تر رفت و به محدوده هزار و 915 دلار رسید. کارشناسان بازار طلای جهانی امیدوار بودند که این فلزگرانبها محدوده هزار و 920 دلاری را حفظ کند اما این اتفاق نیفتاد.

اخبار مرتبط را بخوانید:

آریاک سفر

اثر کاهش قیمت اونس و دلار روی نرخ سکه

دو عامل رشد ارزش شاخص دلار و تقویت بازده ده ساله اوراق خزانه داری آمریکا از دلایل عمده کاهش نرخ اونس محسوب می‌شوند. ضمنا فدال رزرو هم سیاست‌های خود را تقویت کرده و برنامه این مجموعه برای افزایش نرخ بهره، موجب کاهش بیشتر تقاضا برای اونس شده است. هم اکنون کارشناسان و تحلیلگران بازار اونس منتظر ارائه آمار مربوط به داده‌های تورم ترجیجی فدرال رزرو هستند که روی قیمت طلا تاثیر می‌گذارد.

مجموع این عوامل نرخ سکه بازار داخلی را کاهشی کرده و باعث عقب نشینی آن تا مرز 13 میلیون تومان شده است. از لحاظ تحلیلگران فنی، در صورتی که شرایطی فراهم شود تا سکه بالای مرز 13 میلیون و 200 هزار تومانی برود، امکان پیشروی نرخ این فلز گرانبها تا محدوده 13 میلیون و 500 هزار تومانی وجود دارد.

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز