نرخ طلا روز 1 اردیبهشت ماه 1401/ تنور قیمت سکه گرم تر شد

امروز نرخ هر گرم طلای 18 عیار نسبت به روز گذشته 0.29 دیگر هم بالا رفت و به محدوه یک میلیون و 311 هزار و 500 تومانی رسید. پیشروی قیمت سکه هم با افزایش 20 هزار تومانی که در مقایسه با دیروز داشت، ادامه پیدا کرد و این فلز گرانبها در مرز 13 میلیون و 310 هزار تومانی قرار گرفت.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار طلا و سکه، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید

به گزارش کاماپرس، رشد جزئی قیمت دلار همواره روی بازار طلا و سکه موثر است و باعث صعودی شدن قیمت فلزات گرانبها می‌شود. اکنون نرخ دلار در محدوده حساسی قرار دارد که برای سکه سرنوشت ساز است. در صورتی که نرخ دلار از مرز 27 هزار و 800 تومانی عبور کند، بار دیگر قیمت سکه اوج خواهد گرفت و به مرز 14 میلیونی نزدیک‌تر خواهد شد. به نظر کارشناسان و فعالان بازار سکه، هم اکنون در بازار این فلز گرانبها مازاد تقاضا وجود دارد.

اخبار مرتبط را بخوانید:

آریاک سفر

موارد مورد نیاز قیمت سکه برای ادامه روند صعودی

روز گذشته ارزش ذاتی سکه به محدوده 12 میلیون و 752 هزار تومانی رسید و حباب سکه از 4 درصد هم فراتر رفت. به نظر کارشناسان، همین مسئله باعث شکل گیری مازاد تقاضا در بازار فلز گرانبهای مذکور شده است. البته ناگفته نماند زمانی که چنین شرایطی در بازار سکه شکل می‌گیرد و حباب این فلز گرانبها بزرگ می‌شود، امکان نوسان غیرمنطقی هم در بازار دور از انتظار نیست.

به اعتقاد فعالان بازار سکه، به جز قیمت دلار، نرخ اونس هم در ادامه روند صعودی این فلز گرانبها موثر است. مسیر رشد قیمت سکه در شرایطی هموارتر می‌شود که اونس محدوده هزار و 950 دلاری را از دست ندهد.

هم اکنون نرخ اونس نسبت به روز گذشته 0.27 دیگر کاهش پیدا کرده و به مرز هزار و 945 دلاری رسیده است.

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز