قیمت طلا روز 31 فروردین ماه 1401/ بالاخره نرخ سکه کاهشی شد

لست سکند

امروز هم قیمت هر گرم طلای 18 عیار نسبت به روز قبل 9 هزار و 900 تومان کاهش پیدا کرد و به مرز یک میلیون و 295 هزار و 400 تومانی رسید. نرخ سکه هم در مقایسه با دیروز 60 هزار تومان کم شد و در محدوده 13 میلیون و 260 هزار تومانی قرار گرفت.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار طلا و سکه، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید

به گزارش کاماپرس، امروز نرخ دلار به میانه کانال 27 هزار تومانی رسید و قیمت اونس هم بار دیگر کاهش پیدا کرد. بنابراین طلا و سکه بازار داخلی نتوانستند در محدوده‌های بالاتر قیمتی باقی بمانند. امروز قیمت طلای جهانی در مقایسه با روز قبل 0.61 درصد دیگر کاهش پیدا کرد و به مرز هزار و 944 دلاری رسید. علت اصلی این کاهش نرخ، افزایش بازدهی واقعی ایالات متحده آمریکا اعلام شده که برای نخستین بار، از ابتدای سال 2020 تاکنون، در ناحیه مثبت واقع شد.

اخبار مرتبط را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

افت قیمت اونس چه اثری روی نرخ سکه گذاشت؟

ریسک گریزی در بازار طلای جهانی اوج گرفته و گویا تمایلات برای دلار آمریکا بالاتر رفته است. در صورتی که طرف تقاضا در بازار دلار تقویت شود، به دنبال آن نرخ این ارز صعود می‌کند. مجموع این عوامل باعث کاهش بیشتر قیمت اونس در بازار جهانی خواهد شد. سطح حمایتی که نرخ طلا را از این بیشتر نزولی خواهد کرد، محدوده هزار و 931 دلار است. اگر طلا محدوده مذکور را به سمت پایین پشت سر بگذارد، احتمال نزول آن به مرز هزار و 915 دلاری دور از انتظار نخواهد بود.

افت نرخ اونس موجب شده ارزش ذاتی سکه در دو روز گذشته تا محدوده 12 میلیون و 600 هزار تومانی عقب نشینی کند. طبق آخرین اخبار، حباب این فلز گرانبها در محدوده 5 درصدی توقف کرده بود. تا قبل از این، حباب سکه در محدوده صفر و یک قرار داشت.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز