قیمت طلا روز 30 فروردین ماه 1401 / تغییر جزئی نرخ سکه

امروز قیمت هر گرم طلای 18 عیار نسبت به روز گذشته هزار و 800 تومان کاهش پیدا کرد و به مرز یک میلیون و 313 هزار و 200 تومانی رسید. نرخ سکه امامی هم سرانجام اندکی کاهشی شد و با افت 85 هزار تومانی در مقایسه با روز قبل، در محدوده 13 میلیون و 365 هزار تومانی قرار گرفت.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار بازار طلا و سکه، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید

به گزارش کاماپرس، علاوه بر افت نرخ دلار، قیمت اونس هم کاهش زیادی داشت و با نزول 14.8 درصدی نسبت به روز قبل، هزار و 975 دلار شد. در حالی که بسیاری از فعالان و کارشناسان بازار طلا نسبت به ادامه روند صعودی نرخ اونس امیدوار بودندف اما این اتفاق رخ نداد. با این حال هنوز طلا محدوده هزار و 900 دلاری را حفظ کرده است. زیرا نرخ تورم به شدت بالا رفته و بیشتر افزایش آن هم به هزینه‌های غذا و انرژی مربوط می‌شود. براساس آخرین اطلاعات و اخبار موجود، قیمت بنزین آمریکا در 18 ماه گذشته تقریبا 18 درصد افزایش پیدا کرده است.

اخبار مرتبط را بخوانید:

آریاک سفر

کارشناسان اقتصادی نسبت به حل مشکلات تورم تا پایان سال جاری چندان خوش بین نیستند و معتقدند این شرایط تا سال‌ها ادامه پیدا خواهد کرد. بنابراین بعید به نظر می‌رسد قیمت اونس دچار ریزش ناگهانی و اساسی شود. در واقع باید یک اتفاق اساسی روی دهد تا قیمت اونس نزول پیدا کند.

قیمت طلا در بازار داخلی تابع چه چیزی است؟

بیشتر توجه قیمت طلا و سکه داخلی معطوف به بازار ارز است. از دیدگاه تحلیلگران فنی در صورتی که قیمت دلار مجددا در مدار صعودی قرار بگیرد، نرخ سکه افزایش پیدا خواهد کرد. اگر باز هم نرخ دلار به کانال 28 هزار تومانی برسد و در آن تثبیت شود، احتمالا قیمت سکه تا محدوده 13 میلیون و 800 هزار تومانی پیش خواهد رفت.

نرم افزار حسابداری
کاراپلاس-کاماپرس
همراه مکانیک-کاماپرس
آریاک سفر
ایمالز
آسیاتک
آیرومارت-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز