قیمت سکه روز 29 فروردین 1401 / بازار طلا همچنان گرم است

لست سکند

برخلاف کاهش نرخ دلار، اما قیمت طلا و سکه همچنان به روند صعودی خود ادامه می‌دهد. امروز نرخ هر گرم طلای 18 عیار نسبت به روز قبل 3 هزار و 900 تومان بالا رفت و به مرز یک میلیون و 323 هزار و 100 تومانی رسید. قیمت سکه هم در مقایسه با دیروز 145 هزار تومان رشد داشت و در محدوده 13 میلیون و 505 هزار تومانی قرار گرفت.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار طلا و سکه، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید

به گزارش کاماپرس، به نظر هنوز هم اونس حامی خوبی برای طلا و سکه بوده و با وجود کاهش نرخ دلار، افزایش حداکثری نرخ آن، مانع از ریزش قیمتی فلزات گرانبها در بازار داخلی شده است. هم اکنون اونس در نزدیک‌ترین سطح قیمتی به کانال 2 هزار دلاری قرار دارد. در حال حاضر قیمت اونس به مرز هزار و 991 دلاری رسیده و نسبت به روز گذشته 0.84 درصد رشد نرخ داشته است. عواملی مثل ادامه جنگ روسیه و اوکراین و افزایش تورم در سطح جهانی باعث تقویت نرخ اونس شد.

اخبار مرتبط را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

پیش بینی درباره قیمت سکه

پیش بینی برخی از معامله گران بیان کننده این است که نرخ دلار 27 هزار و 800 تومانی برای بازار فلزات گرانبها اهمیت دارد. اگر قیمت دلار از محدوده یاد شده عقب نشینی کند، احتمالا قیمت سکه وارد فاز نزولی خواهد شد. هر چند که در یک هفته اخیر نرخ سکه در مقابل کاهش قیمتی واکنش نشان داده و از موضع قیمتی خود عقب نشینی نکرده است.

علاوه بر نرخ اونس، دلیل عمده دیگری که باعث عدم عقب نشینی قیمت سکه شد، افزایش ارزش ذاتی آن در روز گذشته بود. دیروز ارزش ذاتی سکه به کانال 13 میلیون تومانی صعود کرد که همین عامل موجب افزایش خوش بینی سکه بازان نسبت به آینده قیمتی این فلز زرد شد.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز