قیمت طلا روز 28 فروردین 1401 / رشد راحت نرخ سکه !

با ورود دلار به کانال 28 هزار تومانی، قیمت طلا با عیار 18 هم نسبت به روز گذشته 7 هزار و 400 تومان زیاد شد و در محدوده یک میلیون و 322 هزار و 400 تومانی قرار گرفت. نرخ سکه هم در مقایسه با روز قبل 155 تومان دیگر صعود کرد و 13 میلیون و 380 هزار تومان شد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار طلا و سکه، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، هم اکنون نرخ سکه به تبعیت از قیمت دلار در سطوح بالایی قرار دارد. از لحاظ تحلیلگران فنی، همچنان امکان رشد بیشتر نرخ سکه هست. در صورتی که قیمت دلار در کانال 28 هزار تومانی تثبیت شود و به سمت مرزهای بالاتر حرکت کند، قیمت سکه هم افزایش پیدا خواهد کرد. در حال حاضر مرز قیمتی 13 میلیون و 200 هزار تومانی برای سکه حائز اهمیت است. اگر قیمت سکه بالای محدوده یاد شده تثبیت شود، امکان حرکت قیمتی آن به سمت کانال بالاتر دور از تصور نخواهد بود.

اخبار مرتبط را بخوانید:

آریاک سفر

قیمت طلا در بازار جهانی چقدر است؟

گذشته از قیمت دلار، نرخ اونس هم قدم به قدم خود را به کانال 2 هزار دلاری نزدیک می‌کند و این موضوع هم در رشد قیمت سکه و طلا بی‌تاثیر نیست. امروز نرخ اونس در مقایسه با سه روز قبل، 0.27 درصد بالا رفت و به مرز هزار و 974 دلاری رسید.

فعالان بازار طلا معتقدند، طلای جهانی به رشد بیشتر قیمتی تمایل دارد، اما موانعی هم در سر راه آن قرار گرفته است. یکی از موانع قوی ماندن دلار آمریکا به نظر می‌رسد. در حال حاضر ارزش دلار آمریکا در سطوح بالایی قرار دارد.

به نظر کارشناسان بازار طلا، در صورتی که توافقی بین روسیه و اوکراین اتفاق بیفتاد یا نگرانی‌ها نسبت به تورم کم شود، سقوط سنگین نرخ اونس به سمت محدوده هزار و 900 دلاری امکان پذیر خواهد بود.

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز