قیمت طلا 25 فروردین 1401 / نرخ سکه در برابر کاهش قیمتی مقاومت کرد

قیمت طلا در روز جاری نسبت به دیروز 2 هزار و 400 تومان کم شد و به مرز یک میلیون و 312 هزار و 200 تومانی رسید. اما نرخ سکه در مقایسه با روز گذشته 0.03 درصد بالا رفت و در محدوده 13 میلیون و 135 هزار تومانی قرار گرفت. با وجود کاهش نرخ دلار و اونس، اما گویا قیمت سکه تمایل چندانی به عقب نشینی ندارد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار طلا و سکه، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، دیروز نرخ اونس رشد پیدا کرد و همین عامل باعث شد تا ارزش ذاتی سکه به قیمت اسمی آن نزدیک شود. به گفته کارشناسان بازار طلا، با رشد دیروز نرخ اونس طلا، حباب سکه به صفر نزدیک و بار دیگر قیمت اسمی و ارزش ذاتی این فلز گرانبها با هم برابر شد. تحلیلگران بازار سکه معتقدند خرید سکه در زمان کاهش حباب آن به صرفه است. چون این کاهش حباب برای سرمایه گذاری در بلندمدت مناسب محسوب می‌شود.

اخبار مرتبط را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

قبلا تحلیلگران بازار سکه بیان کرده بودند در صورتی که نرخ دلار به پایین محدوده 27 هزار و 800 تومانی برسد، نرخ این فلزگرانبها کاهش پیدا خواهد کرد. در حال حاضر قیمت دلار دقیقا در مرز 27 هزار و 800 تومانی قرار دارد.

قیمت طلا در بازار جهانی چقدر است؟

امروز نرخ اونس هم نسبت به روز گذشته 0.38 درصد کم شد و به مرز هزار و 972 دلار رسید. نرخ فلزگرانبهای جهانی تحت تاثیر ادامه جنگ روسیه و اوکراین و مسئله تورم و افزایش نرخ بهره در آینده نزدیک، رشد زیادی را تجربه کرد. هر چند که اونس طلا در بعضی مقاطع مانند امروز دچار کاهش قیمتی هم شد. اما هنوز هم کارشناسان این حوزه نسبت به ادامه روند صعودی طلا امیدوار هستند و به آن می‌پردازند.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز