قیمت امروز طلا 24 فروردین 1401/ اونس ضربه گیر نرخ سکه شد!

با افت نرخ دلار، قیمت هر گرم طلای 18 عیار هم نسبت به روز گذشته 0.29 درصد کم شد و به مرز یک میلیون و 318 هزار و 500 تومانی رسید. نرخ سکه امامی هم در مقایسه با روز قبل 55 هزار تومان کاهش پیدا کرد و در محدوده 13 میلیون و 135 هزار تومانی قرار گرفت.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ وام‌های بانکی، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، در حال حاضر فقط نرخ دلار کاهشی شده و نرخ اونس همچنان در مدار صعودی قرار دارد. شاید یکی از دلایل کاهش جزئی نرخ طلا و سکه هم ادامه روند صعودی نرخ اونس باشد. با وجود این شرایط می‌توان گفت که فعالان بازار طلا و سکه به نرخ دلار بیشتر از اونس طلا توجه دارند. هم اکنون نرخ اونس نسبت به روز گذشته 6.7 درصد رشد قیمتی پیدا کرده و در محدوده هزار و 980 دلاری قرار گرفته است.

اخبار مرتبط را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

به نظر تحلیلگران بازار طلا، دلیل افزایش قیمت اونس، نرخ تورم است. در واقع با افزایش نرخ تورم در سطح جهانی، سرمایه گذاران بیشتری به طلا روی آوردند و نسبت به خرید این کالای باارزش تمایل بیشتری از خود نشان دادند. در صورتی که روند افزایش تورم ادامه دار باشد، طلا شرایط صعودی را حفظ خواهد کرد و به کانال‌های قیمتی بالاتری خواهد رسید.

نرخ سکه بالاتر می‌رود؟

رشد نرخ اونس مانند ضربه گیر، باعث افت کمتر نرخ سکه در روز جاری و از دست نرفتن کانال 13 میلیونی این فلزگرانبها شد. با این حال امروز سکه بازان نسبت به ورود به این بازار و انجام معامله تردید داشتند. بسیاری از تحلیلگران بازار سکه معتقدند در صورتی که نرخ دلار در ادامه روز جاری تغییر مسیر دهد و بالا برود، زمینه رشد قیمت سکه فراهم خواهد شد. همین امر موجب حرکت نرخ سکه به کانال‌های بالاتر قیمتی می‌شود.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز