قیمت روز طلا 22 فروردین ماه 1401 / سکه در کانال 13 میلیون تومانی تثبیت شد؟

قیمت امروز طلا و سکه با توجه به رشد ناچیز نرخ دلار، امروز هم صعود جزئی داشت. در روز جاری قیمت هر گرم طلای 18 عیار نسبت به روز گذشته 3 هزار و 700 تومان بالا رفت و به مرز یک میلیون و 322 هزار و 900 تومانی رسید. نرخ سکه هم در مقایسه با دیروز 1.17 درصد افزایش پیدا کرد و 13 میلیون و 240 هزار تومان شد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار طلا و سکه، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، قیمت سکه امروز هم در ازای رشد نرخ دلار، به سرعت افزایشی شد و جایگاه خود را در کانال 13 میلیون تومانی تثبیت کرد. قبلا هم پیش بینی شده بود که با رشد نرخ دلار، امکان افزایش سریع نرخ سکه و رسیدن آن به محدوده 13 میلیون تومانی وجود دارد. هم اکنون نرخ واقعی سکه 12 میلیون و 879 هزار تومان است که با احتساب این نرخ، حباب سکه تقریبا 2.8 درصد می‌شود.

اخبار مرتبط را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

وضعیت قیمت طلا در بازار جهانی در روز جاری

امروز نرخ اونس نسبت به دو روز گذشته 2.3 درصد کم شده و در محدوده هزار و 944 واحدی قرار گرفته است. اما به گفته تحلیلگران بازار طلا، با وجود کاهش قیمتی، جهت حرکت این فلزگرانبها همچنان صعودی است. به نظر مهم‌ترین عامل افزایش نرخ طلا، ادامه جنگ بین روسیه و اوکراین است.

همچنین در حال حاضر کشور روسیه با دیگر کشورهای غربی هم تنش زیادی دارد که به نظر این امر مستقیما روی افزایش تورم در سطح جهانی اثر می‌گذارد. در صورتی که این شریط همچنان ادامه داشته باشد، تورم رشد بیشتری پیدا خواهد کرد و این موضوع هم به حمایت از قیمت طلا خواهد پرداخت. بنابراین با توجه به این مسئله انتظار می‌رود نرخ طلا در بازار جهانی همچنان در مدار افزایشی حرکت کند.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز