قیمت روز طلا و سکه 21 فروردین 1401 / طلا و سکه کانال عوض کردند!

امروز قیمت هر گرم طلای 18 عیار نسبت به روز گذشته با افت 0.26 درصدی مواجه شد و به مرز یک میلیون و 303 هزار و 200 تومانی رسید. نرخ سکه هم در مقایسه با دیروز اندکی افت قیمت داشت و با کاهش 5 هزار تومانی، در محدوده 12 میلیون و 905 هزار تومانی قرار گرفت. به نظر این روزها توجه قیمت طلا و سکه به نرخ دلار معطوف شده است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار طلا و سکه، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، روز گذشته بالاخره معامله گران سکه توانستند نرخ این فلز گرانبها را از محدوده 12 میلیون و 800 هزار تومانی عبور دهند و راه آن را برای رسیدن به کانال 13 میلیون تومانی هموار کنند. البته به نظر افزایش نرخ اونس و دلار در این رشد قیمتی کاملا موثر بودند. در صورتی که امروز بار دیگر نرخ دلار در مسیر افزایشی قرار گیرد، امکان 13 میلیون تومانی شدن سکه دور از انتظار نخواهد بود.

اخبار مرتبط را بخوانید:

آریاک سفر

اما اگر در بازار ارز شرایط به گونه‌ای رقم بخورد که نرخ دلار مرز 27 هزار و 700 تومانی را از دست بدهد، احتمالا قیمت سکه هم از کانال 13 میلیون تومانی و مرز 12 میلیون و 800 تومانی عقب نشینی خواهد کرد. هم اکنون قیمت دلار در محدوده 27 هزار و 617 تومانی قرار دارد.

قیمت طلا در بازار جهانی چقدر است؟

امروز نرخ اونس هم در مقایسه با دو روز پیش 4.1 درصد افزایش نرخ داشت و در مرز هزار و 947 دلاری قرار گرفت. به نظر نگرانی‌های مجدد سرمایه گذاران درباره تورم، بحران‌های جنگ اوکراین و روسیه و مواردی از این قبیل، در بازار اونس و افزایش نرخ این فلزگرانبها موثر بود. چون در چنین شرایطی طلا برای سرمایه گذاران به عنوان یک دارایی امن تلقی می‌شود و خرید این فلز گرانبها افزایش پیدا می‌کند.

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز