قیمت امروز طلا و سکه 20 فروردین 1401 / سکه به کانال 13 میلیونی می رسد؟

لست سکند

قیمت طلا با عیار 18، نسبت به دو روز گذشته 7 هزار و 400 تومان بالا رفت و به مرز یک میلیون و 294 هزار تومان رسید. نرخ سکه هم در مقایسه با پنج شنبه گذشته رشد 0.39 درصدی را تجربه کرد و در محدوده 12 میلیون و 820 هزار تومانی قرار گرفت. به نظر تحلیلگران، نزول نرخ اونس در هفته گذشته مانع از رشد بیشتر قیمت سکه در آن بازه زمانی شد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار طلا و سکه، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، تحلیلگران بازار سکه معتقدند که با رشد نرخ اونس، احتمالا قیمت سکه افزایش بیشتری پیدا خواهد کرد و معامله گران زیادتری هم به بازار وارد خواهند شد. در حال حاضر نرخ اونس با رشد بیشتری همراه شده و قیمت این فلزگرانبها نسبت به روز قبل 4.1 درصد بالا رفته است. با توجه به این میزان افزایش قیمتی، نرخ اونس در محدوده هزار و 947 دلاری قرار دارد. به نظر مجددا دیدگاه‌ها درباره جنگ اوکراین و روسیه تغییر کرده و بار دیگر توجه فعالان بازار طلا به این اتفاق جلب شده است.

اخبار مرتبط را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

اکنون موضوعاتی از جمله هدف قرار دادن غیرنظامیان، آغاز یک نسل کشی در اوکراین، آسیب‌های شدید به زیرساخت‌های اوکراینی و مواردی از این قبیل، فرآیند صلح را به تعویق می‌اندازد. همین مسئله عاملی برای افزایش مجدد نرخ اونس محسوب می‌شود.

اثر نرخ دلار بر قیمت طلا و سکه

علاوه بر نرخ اونس، قیمت دلار هم هنوز بر تغییر ارزش طلا و سکه موثر است. برخی از معامله گران سکه معتقدند در صورتی که نرخ دلار در بازار امروز افزایش پیدا کند، احتمال رشد مجدد قیمت این فلز گرانبها وجود دارد. در صورتی که نرخ سکه مرز 12 میلیون و 800 هزار تومانی را پشت سر بگذارد، 13 میلیون تومانی شدن آن دور از انتظار نخواهد بود.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز