قیمت طلا و سکه 17 فروردین ماه 1401/ سکه در نزدیکی مرز حساس قیمتی

لست سکند

امروز قیمت هر گرم طلای 18 عیار نسبت به روز گذشته با کاهش 5 هزار و 100 تومانی روبرو شده و در محدوده یک میلیون و 282 هزار تومانی قرار گرفته است. نرخ سکه امامی هم در مقایسه با دیروز 35 هزار تومان کم شده و 12 میلیون و 615 هزار تومان شد. به نظر این روزها قیمت طلا و سکه بیشتر تحت تاثیر نرخ دلار تغییر پیدا می‌کند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ طلا و سکه، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، تحلیلگران بازار سکه معتقدند در صورتی که قیمت سکه باز هم در روز جاری در مدار افزایشی قرار بگیرد و به محدوده 12 میلیون و 800 هزار تومانی برسد، سکه بازان بیشتری راهی این بازار خواهند شد. در واقع مرز حساس قیمتی 12 میلیون و 800 هزار تومانی باعث انتظارات افزایشی در بازار می‌شود. به اعتقاد تحلیلگران، در صورتی نرخ دلار به مرز 28 هزار تومانی برسد، مسیر سکه برای دستیابی به محدوده 12 میلیون و 800 هزار تومانی هموار خواهد شد.

اخبار مرتبط را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

کاهش ادامه دار قیمت طلا در بازار جهانی

امروز هم نرخ اونس در مدار کاهشی بود و با افت 0.3 درصدی نسبت به روز گذشته، در محدوده هزار و 917 دلاری قرار گرفت. به اعتقاد فعالان بازار طلا، احتمالا اظهارات جنگ طلبانه لائول برینارد، یکی از اعضای فدرال رزرو، باعث کاهش قیمتی این فلز گرانبها شده است. برینارد بیان کرده که بانک مرکزی آمریکا به دنبال رشد بیشتر نرخ بهره برای مقابله با تورم است. وی معتقد است که کاهش تورم آمریکا اهمیت زیادی دارد. این سخنان باعث شد تا بازده اوراق 10 ساله خزانه داری آمریکا بالا برود و این موضوع روی قیمت طلا و کاهشی شدن آن تاثیر بگذارد.

در حال حاضر تحلیل‌های فنی نشانگر این است که طلا همچنان روی نمودارهای صعودی قرار دارد، اما برای ادامه این روند و عدم کاهش بیشتر نرخ آن باید صعود زیادی داشته باشد.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز