رشد نرخ طلا و سکه و احتیاط بیشتر فعالان این بازار!

بالاخره نرخ طلا و سکه تحت تاثیر رشد قیمت اونس و دلار قرار گرفت و به مدار صعودی بازگشت. امروز هر گرم طلای 18 عیار نسبت به روز گذشته، رشد 3 هزار و 900 تومانی پیدا کرد و به مرز یک میلیون و 253 هزار و 100 تومانی رسید. قیمت سکه هم در مقایسه با دیروز، رشد 25 هزار تومانی داشت و در محدوده 12 میلیون و 435 هزار تومان قرار گرفت.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار طلا و سکه، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، امروز نرخ سکه افزایشی شد و این رشد قیمتی، تفاوت ارزش بازاری و واقعی سکه را به 1.33 درصد رساند. هنوز اخبار ضد و نقیضی درباره برجام منتشر می‌شود که روی بازارهای مختلف مثل بازار طلا و سکه اثر دارد. اخیرا حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران، بیان کرده که توافق نزدیک است و آخرین پیشنهادات ایران در مورد موضوعات باقی مانده، از طریق مذاکره کننده ارشد اتحادیه اروپا به طرف آمریکایی منتقل شده است.

اخبار مرتبط را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

برخی سکه بازان با وجود این سخنان ترجیح دادند که از تاکتیک صبر استفاده کنند و کمتر به خرید مشغول شوند. از دیدگاه تحلیلگران فنی در روز جاری امکان جابجایی زیاد قیمت سکه وجود نخواهد داشت.

نرخ طلا در بازار جهانی

امروز نرخ هر اونس نسبت به دو روز گذشته 2.2 درصد دیگر هم افزایش پیدا کرد و به مرز هزار و 928 دلاری رسید. به عقیده تحلیلگران و فعالان بازار اونس، هم اکنون قیمت طلا در شرایط اصلاحی قرار دارد، اما قرار داشتن آن در بالای محدوده هزار و 925 دلاری نشان می‌دهد که ارزش بازاری این فلز گرانبها حفظ شده است.

به گفته فرانک چولی، استراتژیست بازار طلا، احتمالا سه ماهه دوم امسال هم برای این فلز گرانبها خوب باشد. اگر نرخ طلا بالای محدوده هزار و 950  تا هزار و 975 دلاری قرار گیرد، مسیر صعود آن به سمت کانال 2 هزار دلاری هموار خواهد شد.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز