ساز مخالف قیمت طلا و سکه با دلار و اونس

لست سکند

با وجود اینکه نرخ دلار و اونس افزایشی شده، اما قیمت طلا و سکه کاهش پیدا کرده است. امروز نرخ هر گرم طلای 18 عیار با افت 2 هزار و 100 تومانی نسبت به سه روز گذشته، در محدوده یک میلیون و 254 هزار و 100 تومانی قرار دارد. قیمت سکه هم نسبت به پنج شنبه گذشته 50 هزار تومان کم شده و به مرز 12 میلیون و 450 هزار تومانی رسیده است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار طلا و سکه، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، ارزش ذاتی سکه تا صبح امروز فاصله معناداری با قیمت بازاری آن داشت. ارزش ذاتی سکه تا صبح امروز 12 میلیون و 280 هزار تومان بود. برخی معتقد بودند که اگر نرخ دلار به کانال 27 هزار تومانی برسد زمینه ساز افزایش ارزش ذاتی این فلز گرانبها خواهد شد. اما این رشد چندان چشم گیر نخواهد بود. در حال حاضر هم ارزش بازار این فلز گرانبها برخلاف رشد قیمت اونس و دلار حرکت کرده است.

اخبار مرتبط را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

قیمت طلا در بازار جهانی چقدر است؟

نرخ اونس با وجود کاهشی که طی چند روز اخیر داشت، اما امروز افزایشی شد. قیمت این فلز گرانبها نسبت به دو روز گذشته 1.09 درصد بالا رفته و به مرز هزار و 926 دلاری رسیده است. به نظر با وجود افت قیمت طلا در روزهای اخیر، اما هنوز احساسات سرمایه گذاران همچنان صعودی است و آن‌ها همچنان نسبت به آینده قیمتی این فلز گرانبها خوش بین هستند. البته گزارش‌های اخیر کیتکو نشان می‌دهد که سیر احساسات صعودی نسبت به هفته گذشته به شدت کاهش پیدا کرده است.

برخی تحلیلگران معتقدند که پیشرفت احتمالی در مذاکرات آتش بس روسیه و اوکراین می‌تواند دیدگاه‌های خوش بینانه را نسبت به اونس کاهش دهد. اما برخی کارشناسان معتقدند که این فلز گرانبها در طولانی مدت شانس خوبی برای صعود خواهد داشت.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز