قیمت طلا و سکه همچنان در مدار صعودی حرکت می‌کند

تور لحظه آخری-کاماپرس

با وجود کاهش نرخ دلار و اونس، اما همچنان قیمت طلا و سکه بازار داخلی رو به افزایش است. امروز قیمت هر گرم طلای 18 عیار نسبت به روز گذشته 0.63 درصد بالا رفت و به مرز یک میلیون و 253 هزار و 100 تومانی رسید. همچنین قیمت سکه هم طی روز جاری در مقایسه با دیروز، 30 هزار تومان بالا رفت و به مرز 12 میلیون و 482 هزار تومان رسید.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار طلا و سکه، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، شاید عدم عقب نشینی قیمت طلا و سکه، به مسئله خوش بینی فعالان بازار هر دو فلز گرانبها باز می‌گردد. این مسئله در حالی روی داده که نرخ دلار بار دیگر به کانال 26 هزار تومانی رسیده و قیمت اونس هم کاهشی شده است. هم اکنون نرخ اونس با افت 0.28 درصدی نسبت به روز گذشته، در محدوده هزار و 927 دلاری قرار دارد.

اخبار مرتبط را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

انتشار اخبارهایی مبنی بر پیشرفت مذاکرات اوکراین و روسیه باعث شده تا تقاضا برای اونس کاهش پیدا کند. اخیرا یکی از معاونان وزارت دفاع روسیه، اعلام کرده که با اتمام مذاکرات بین تیم‌های روسیه و اوکراین، مسکو تصمیم بر کاهش حضور نیروهای نظامی خود دارد. این مقام مسئول روسی اعلام کرده که مسکو قصد دارد تا از فعالیت‌های نظامی خود در اطراف کی یف و چرنیهف اوکراین به شدت کم کند.

عامل اصلی رشد قیمت طلا در بازار جهانی چه بود؟

با توجه به این گفته‌ها و اخبار منتشر شده کاهش نرخ اونس، می‌توان فهمید که گسترش تنش میان روسیه و اوکراین و تداوم این وضعیت باعث شده بود تا کارشناسان نسبت به رشد بیشتر قیمت طلا امیدوار باشند. اما اکنون با افزایش امیدواری‌ها درباره پایان جنگ روسیه و اوکراین، نرخ اونس رو به کاهش رفته است.

آمارها نشان دهنده این است که با کاهش نرخ اونس، معامله گران بیشتری وارد بازار شده و حجم خریدهای خود را افزایش داده‌اند.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز