قیمت طلا عقب نشینی کرد؛ افزایش جزئی نرخ سکه!

لست سکند

رشد نرخ دلار، روی افزایشی شدن قیمت طلا موثر نبوده و این فلز گرانبها از لحاظ قیمتی رو به کاهش است. هم اکنون نرخ هر گرم طلای 18 عیار نسبت به روز گذشته هزار و 200 تومان کم شده و به مرز یک میلیون و 242 هزار و 500 تومانی رسیده است. اما قیمت سکه تنها هزار تومان در مقایسه با دیروز بالا رفته و به مرز 12 میلیون و 450 هزار تومانی رسیده است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار طلا و سکه، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، به نظر افت نرخ اونس روی کاهش قیمت طلا و سکه امروز موثر بود. هم اکنون نرخ اونس با افت 8.7 درصدی در مقایسه با روز گذشته، در محدوده هزار و 924 دلاری قرار دارد. با وجود تداوم جنگ روسیه و اوکراین و اتفاقات پیرامون این واقعه، اما نرخ اونس از روز گذشته کاهشی شد. این اتفاق در حالی رخ داده که امکان ملاقات سران دو کشور و همچنین انجام مذاکرات صلح به حداقل رسیده است.

اخبار مرتبط را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

پیش بینی قیمت طلا در عرصه جهانی

در شرایط حال حاضر جنگ، تقاضا برای برخی دارایی‌ها به خصوص دلار بالا رفته است. سرمایه گذاران از دیروز به بازار دلار بازگشته‌اند و نسبت به این ارز خارجی تمایل بیشتری دارند. همین موضوع سبب شده تا نرخ طلا که یک کالای دلاری محسوب می‌شود، رو به کاهش برود.

از دیدگاه تحلیلگران فنی، طلا هم اکنون از مرز مهم قیمتی برای رسیدن به کانال‌های بالاتر فاصله گرفته است. در صورتی که قیمت اونس از مرز هزار و 931 دلاری عبور کند، امکان رشد بیشتر نرخ آن وجود دارد. بعد از آن قیمت طلا مقاومت هزار و 937 دلاری را پیش رو خواهد داشت و باید از محدوده قیمتی بگذرد. مقاومت‌های مهم بعدی قیمت طلا در کانال هزار و 950 و هزار و 960 دلاری خواهد بود.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز