اونس رشد کرد؛ طلا و سکه نزولی شد

تور لحظه آخری-کاماپرس

امروز نرخ هر گرم طلای 18 عیار با کاهش 3 هزار و 400 تومانی که نسبت به روز گذشته داشت، در محدوده یک میلیون و 233 هزار و 300 تومان قرار گرفت. قیمت سکه هم با کاهش 3 هزار تومانی نسبت به روز گذشته، به مرز 13 میلیون و 374 هزار تومانی رسید. نرخ اونس نتوانست مانع از این کاهش قیمتی شود.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار بازار طلا و سکه، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، قیمت طلا و سکه بازار داخلی تحت تاثیر کاهش جزئی و ادامه نرخ دلار، افت پیدا کرده است. حباب سکه اکنون تقلیل پیدا کرده و کوچک شده که این موضوع رفتار محتاطانه معامله گران را نشان می‌دهد. ضمن اینکه تخلیه حباب سکه به نوعی بیانگر پایداری تقاضا و انتظارات کاهشی در بازار هم هست. این اتفاق در صورتی رخ داده که قبلا فعالان بازار طلا و سکه پیش بینی کرده بودند که نرخ این فلزات گرانبها در روزهای اول کاری سال 1401 رشد پیدا خواهد کرد.

اخبار مرتبط را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

وضعیت اونس چگونه است؟

این افت قیمت طلا و سکه بازار داخلی در شرایطی رخ داده که نرخ اونس هنوز هم در مدار افزایشی قرار دارد. قیمت این فلز گرانبهای جهانی نسبت به دو روز گذشته 0.09 درصد بالا رفته و به مرز هزار و 958 دلاری رسیده است. هم اکنون اونس به سطح کلیدی 2 هزار دلاری نزدیک شده و علی رغم بازدهی اوراق خزانه داری آمریکا رشد قابل توجهی دارد.

تحلیلگران بازار طلای جهانی هم نسبت به ادامه روند صعودی قیمت این فلز گرانبها خوش بین هستند و معتقدند که این شرایط در هفته جاری هم ادامه پیدا خواهد کرد. البته در صورتی که اتفاق خاصی رخ ندهد و شرایط کنونی تغییر چندانی نداشته باشد. بنابراین این امکان وجود دارد که اونس به نرخ 2 هزار دلاری دست پیدا کند و بالاترین قیمت را در چند ماه اخیر به ثبت برساند.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز