ساز مخالف قیمت طلا با نرخ سکه

لست سکند

امروز قیمت هر گرم طلای 18 عیار نسبت به سه روز پیش رشد 0.65 درصدی را تجربه کرد و به مرز یک میلیون و 229 هزار و 400 تومان رسید. اما نرخ سکه امامی مسیر عکس قیمت طلا را در پیش گرفت و با کاهش 0.81 درصدی در مقایسه با چهارشنبه گذشته، 12 میلیون و 300 هزار تومان شد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار طلا و سکه، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، با وجود اینکه نرخ اونس و دلار هر دو در روز جاری کاهش پیدا کرده، اما همچنان طلای بازار داخلی نسبت به کاهش قیمت مقاومت نشان می‌دهد. اکنون نرخ سکه با افت قیمت اونس و دلار، در مدار کاهشی قرار گرفته است. معامله گران معتقدند در صورتی که طی آخرین روز کاری سال 1400، نرخ دلار در محدوده 26 هزار و 200 تومانی ثابت شود، قیمت سکه هم افزایش پیدا خواهد کرد.

اخبار مرتبط را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

تحلیلگران بازار سکه معتقدند، کاهش مجدد نرخ اونس روی قیمت این فلزگرانبها تاثیر زیادی داشت. هم اکنون نرخ اونس نسبت به روز گذشته 0.34 درصد کاهش داشته و به مرز هزار و 922 دلاری رسیده است. اما برخی کارشناسان طلا بر این باورند که این فلز گرانبها همچنان موقعیت صعودی خود را حفظ کرده و به زودی در مدار افزایشی قرار خواهد گرفت.

مهم‌ترین عامل در تعیین روند قیمت طلا

به نظر این گروه از کارشناسان، در حال حاضر عوامل مختلفی باعث نوسان نرخ اونس شده است. ادامه مذاکرات روسیه و اوکراین، مشکلات تورمی در سطح جهانی و همچنین سیاست‌های انقباضی بانک مرکزی آمریکا از جمله دلایلی هستند که این شرایط را ایجاد کرده‌اند.

بین تمام عوامل مذکور، به نظر نتیجه مذاکرات مسکو و کی اف اوکراین بیشترین اثر را روی نرخ اونس در روزهای آینده خواهد داشت. در صورتی که تکلیف مذاکرات این دو کشور یکسره شود، روند قیمتی طلا قابل تشخیص خواهد بود.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز