رشد قیمت اونس نرخ طلا و سکه را بهبود داد

لست سکند

بازار طلا و سکه نسبت به قیمت دلار بی‌توجه است و بیشتر به نرخ اونس توجه دارد. هم اکنون قیمت هر گرم طلای 18 عیار نسبت به روز گذشته با رشد 0.48 درصدی مواجه شده و به مرز یک میلیون و 227 هزار و 100 تومانی رسیده است. نرخ سکه هم در مقایسه با دیروز 0.97 درصد کاهش پیدا کرده و در محدوده 12 میلیون و 280 هزار تومانی قرار دارد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار طلا و سکه، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، بازار سکه و طلا در روزهای گذشته در اثر کاهش همزمان نرخ اونس و دلار از موضع قیمتی خود عقب نشینی کرد. اما امروز بالاخره اونس از فاز نزولی خارج شد و قیمت طلا و سکه بازار داخلی هم تحت تاثیر این رشد، افزایش پیدا کرد. به نظر برخی از معامله گران کمرنگ شدن اخبار اوکراین و کاهش تنش‌ها درباره جنگ شکل گرفته، باعث عقب نشینی نرخ اونس شد.

اخبار مرتبط را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

افزایش قیمت اونس ادامه دارد؟

هم اکنون نرخ اونس نسبت به روز گذشته 1.81 درصد افزایش پیدا کرده و در محدوده هزار و 994 دلاری قرار دارد. روز گذشته جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، بعد از پایان جلسه دو روزه اعلام کرد که این مجموعه قصد دارد نرخ بهره را به میزان 25 درصد بالا ببرد. پاول بیان کرده که بانک مرکزی آمریکا قصد دارد تا شش بار دیگر هم نرخ بهره را بالا ببرد.

همین مسئله باعث شده تا ارزش شاخص دلار آمریکا وارد فاز اصلاحی شود و ریزش داشته باشد. طبق روال همیشگی با کاهش ارزش شاخص دلار، قیمت اونس افزایش پیدا کرد.

از لحاظ تحلیل فنی، در صورتی که نرخ اونس بالاتر از میانگین هزار و 940 دلاری قرار بگیرد، امکان صعود بیشتر آن دور از انتظار نخواهد بود. محدوده مقاومتی بعدی اونس هم مرز هزار و 955 دلاری است.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز