شرایط قیمتی طلا و سکه در آخرین روزهای سال 1400

با ادامه دار شدن کاهش نرخ دلار و اونس، قیمت طلا و سکه هم توان چندانی برای باقی ماندن در محدوده‌های بالای قیمتی ندارد. امروز نرخ هر گرم طلای 18 عیار نسبت به روز گذشته 6 هزار تومان کاهش پیدا کرد و به مرز یک میلیون و 225 هزار و 200 تومان رسید. قیمت سکه هم در مقایسه با دیروز کاهش 0.23 درصدی را به ثبت رساند و 12 میلیون و 480 هزار تومان شد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار طلا و سکه، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، معامله گران و فعالان بازار طلا و سکه به استقبال بهار رفته‌اند و کمبود عرضه و تقاضای محسوسی در این خصوص به چشم می‌خورد. در بازار جهانی هم که برخلاف پیش بینی‌های قبلی، نرخ اونس دچار نزول قیمتی شده است. این مسئله روی نرخ سکه اثر گذاشت و ارزش ذاتی این فلز گرانبها را کاهشی کرد. کاهش ارزش ذاتی سکه و افزایش حباب قیمتی آن، کار را برای سکه بازان دشوار خواهد کرد. چون فعالان این بخش توانی برای رشد بیشتر نرخ سکه نخواهند داشت.

اخبار مرتبط را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

اونس روی مدار نزولی

هم اکنون نرخ اونس نسبت به روز گذشته 23.9 درصد کاهش قیمت داشته و به مرز هزار و 934 دلاری رسیده است. آخرین اخبار و آمارها بیانگر این است که کاهش نرخ اونس ادامه خواهد داشت. امروز بازار جهانی اونس شاهد فروش سنگینی بود.

آنچه که باعث نزول یکباره قیمت اونس شد، افزایش امیدواری به پیشرفت مذاکرات آتش بس روسیه و اوکراین بود. در حال حاضر معامله گران بازار اونس به جلسات فدرال رزرو است که امروز و فردا هم ادامه دارد. سرمایه گذاران معتقدند که فدرال رزرو به دلیل افزایش تورم موضع نسبتا تهاجمی را اتخاذ خواهد کرد و احتمالا نرخ بهره را بالا خواهد برد. باید دید تصمیمات فدرال رزرو چه اثری روی نرخ اونس خواهد داشت.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز