بخت اونس برگشت؛ طلا و سکه همچنان نزولی هستند

امروز قیمت هر گرم طلای 18 عیار نسبت به روز گذشته 9 هزار تومان دیگر کاهش پیدا کرد و به مرز یک میلیون و 221 هزار و 500 تومانی رسید. قیمت سکه امامی هم طی روز جاری نسبت به روز قبل 80 هزار تومان دیگر کم شد و در محدوده 12 میلیون و 400 هزار تومانی قرار گرفت. کاهش قیمت طلا و سکه به دنبال نزول قیمتی اونس اتفاق افتاد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار طلا و سکه، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، در حال حاضر نرخ دلار اندکی رشد داشته، اما این میزان افزایش نتوانست مانع از کاهش قیمت طلا و سکه بازار داخلی شود. علت عمده این امر هم ریزش‌های متوالی نرخ اونس است. قیمت این فلز گرانبها که چند روز پیش یک قله جدید قیمتی را فتح کرد و رکورد شکست، بلافاصله وارد فاز نزولی شد. اکنون نرخ آن نسبت به روز گذشته 0.35 درصد کاهش پیدا کرده و به مرز هزار و 922 دلاری رسیده است.

اخبار مرتبط را بخوانید:

آریاک سفر

با شروع جنگ اوکراین و روسیه و انتشار اخبار آن، نرخ اونس یکباره افزایش پیدا کرد و به بالاترین قیمت 40 سال گذشته رسید. با وجود اینکه هنوز این جنگ ادامه دارد و هیچ نشانه جدی مبنی بر توافق و آتش بس وجود ندارد، اما اونس افت قیمت پیدا کرده و در مدار نزولی حرکت می‌کند.

تحلیل نرخ اونس از دیدگاه فنی

در صورتی که نزول نرخ اونس ادامه پیدا کند و این فلز گرانبها به زیر سطح حمایتی مهم هزار و 901 دلاری برسد، امکان سقوط آن به کانال پایین قیمتی بعید نخواهد بود. در این صورت سطح حمایتی مورد توجه بعدی در محدوده هزار و 880 دلاری قرار دارد. اگر این فلز گرانبها نرخ مذکور را هم به سمت مرزهای پایین‌تر قیمتی بشکند، افت قیمتی آن شدیدتر خواهد شد و بیش از پیش سقوط خواهد کرد.

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز