قیمت طلا و سکه 16 فروردین 1401 / رشد قیمت در سایه نرخ دلار!

ادامه روند صعودی قیمت طلا و سکه با تداوم افزایش نرخ دلار دور از انتظار نبود و امروز هم قیمت هر گرم طلای 18 عیار نسبت به روز گذشته 15 هزار تومان بالا رفت و به مرز یک میلیون و 284 هزار و 300 تومان رسید. نرخ سکه هم نسبت به دیروز 0.67 درصد بالا رفت و در محدوده 12 میلیون و 605 هزار تومانی قرار گرفت.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار طلا و سکه، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، از روز گذشته روند افزایشی نرخ سکه شروع شد. این فلز گرانبها دیروز به بالای محدوده قیمتی 12 میلیون و 500 هزار تومانی رسید. به گفته تحلیلگران، این سطح قیمتی برای سکه بازان حائز اهمیت است. اگر سکه در روز جاری بالای همین محدوده تثبیت شود، امکان رشد بیشتر قیمت آن وجود دارد. در غیر این صورت میزان فروش در این بازار بیشتر خواهد شد.

اخبار مرتبط را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

در ادامه روند رشد نرخ سکه، اگر قیمت این فلز گرانبها به مرز 12 میلیون و 800 هزار تومانی برسد و بالای این محدوده ثابت شود، هدف بعدی سکه روی کانال 13 میلیون تومانی قرار می‌گیرد. در شرایط کنونی کف قیمتی سکه در محدوده 12 میلیون و 200 هزار تومانی قرار دارد. با این حال هنوز روند قیمتی سکه کاملا قابل پیش بینی نیست.

اخیرا ابراهیم محمدولی، رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران، اعلام کرده که با توجه به نوسان شرایط داخلی و جهانی، پیش بینی قیمت طلا و سکه و به طور کلی روند بازار این فلزات گرانبها سخت است.

کاهش قیمت طلا در بازار جهانی

امروز نرخ اونس در مقایسه با روز گذشته 0.22 درصد کم شد و به مرز هزار و 928 دلار رسید. به نظر افزایش ارزش دلار و همچنین نرخ بهره اوراق قرضه آمریکا، سقف افزایش قیمت این فلز گرانبها را محدود کرده است. البته به نظر کارشناسان، طلا هنوز پتانسیل رشد قیمت را دارد و به زودی مجددا صعودی خواهد شد.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز