قیمت روز طلا 27 فروردین 1401/ مقاومت ادامه دار نرخ سکه در برابر کاهش قیمت

لست سکند

قیمت هر گرم طلای 18 عیار در روز جاری نسبت به دیروز 5 هزار و 300 تومان کم شد و به مرز یک میلیون و 300 هزار و 900 تومان رسید. امروز نرخ سکه امامی هم با افت 60 هزار تومانی روبرو شده و در محدوده 13 میلیون و 60 هزار تومانی قرار گرفت. هنوز هم بازار سکه کاهش نرخ دلار را جدی نگرفته‌ است و در مقابل نزول قیمتی مقاومت می‌کند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار طلا و سکه، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، با اینکه اکنون نرخ دلار در میانه کانال 27 هزار تومانی قرار دارد، ولی هنوز قیمت سکه به کانال 12 میلیون تومانی نزول پیدا نکرده است. اما نرخ سکه با افت قیمت دلار اندکی کم شده، ولی این مقدار به اندازه‌ای نبوده که آن رابه کانال 12 میلیون تومانی سوق دهد.

اخبار مرتبط را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

وضعیت نرخ سکه و اونس

این مقدار کاهش قیمتی به نوعی بیانگر این موضوع است که هنوز بازار سکه کاهش نرخ دلار را باور ندارد و نسبت به آینده قیمتی این ارز خارجی خوش بین است. از طرفی رشد مجدد نرخ اونس هم به عنوان ضربه گیر کاهش بیشتر نرخ سکه و طلا عمل کرده و مانع از افت بیشتر قیمت این فلزات گرانبها می‌شود.

امروز نرخ اونس در مقایسه با دو روز گذشته 0.27 درصد افزایش پیدا کرد و به مرز هزار و 974 دلاری رسید. بسیاری از تحلیلگران فنی طلا معتقدند که عبور قیمت اونس طلا از محدوده هزار و 980 دلاری نشان دهنده علاقه شدید این فلز گرانبها به حفظ قیمت در سطوح بالاتر است. اما تحلیلگران به سرمایه گذاران هشدار داده‌اند که تعطیلات عید پاک احتمالا باعث ایحاد یک وقفه کوتاه مدت در مسیر صعودی طلا خواهد شد. بعد از این وقفه، مجددا نرخ اونس در مسیر صعودی قرار خواهد گرفت و به پیشروی خود ادامه خواهد داد.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز