قیمت طلا روز 4 اردیبهشت ماه 1401/ نرخ سکه هم نزولی شد

قیمت طلا امروز در مقایسه با سه روز گذشته 0.78 درصد کاهش داشت و به مرز یک میلیون و 297 هزار و 700 تومان رسید. نرخ سکه هم در مقایسه با پنج شنبه گذشته 1.17 کاهش پیدا کرد و به مرز 13 میلیون و 190 هزار تومانی رسید. به نظر ریزش نرخ اونس اثر زیادی روی قیمت طلا و سکه بازار داخلی داشت.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار طلا و سکه، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، با وجود اینکه نرخ دلار ثبات نسبی دارد و اکنون هم در محدوده 27 هزار و 900 تومانی قرار گرفته است اما قیمت سکه و طلا ریزش را تجربه کرد. دلیل عمده این موضوع هم به افت قابل توجه نرخ اونس بازمی‌گردد. علی رغم انتظارها درباره ادامه روند افزایشی نرخ اونس، این فلز گرانبها نتوانست به قیمت تاریخی 2 هزار دلار برسد و خیلی زود از این محدوده قیمتی عقب نشینی کرد. هم اکنون نرخ اونس در مرز هزار و 932 دلاری قرار گرفته که نسبت به دو روز پیش 0.25 دیگر هم دچار افت شد.

اخبار مرتبط را بخوانید:

جزئیات قیمت طلا در بازار جهانی

آخرین نظرسنجی کیتکونیوز هم نشان می‌دهد که جو روانی نسبت به فلز گرانبهای جهانی هیج روند مشخصی ندارد و به همین دلیل پیش بینی دقیقی درباره قیمت طلا ارائه نشد. به نظر مهم‌ترین عاملی که باعث شکل گیری احساسات متناقض و خنثی در بازار اونس طلا شده، به عبور این فلز گرانبها از مرز روانی 2 هزار دلار برمی‌گردد.

آریاک سفر

با این وجود هنوز هم عده‌ای از تحلیلگران طرف صعودی طلا را قوی‌تر می‌بینند و معتقدند که اگر اونس محدوده هزار و 920 دلاری را حفظ کند، احتمال ادامه روند صعودی آن قوت خواهد گرفت.

به هر حال روند کاهشی نرخ اونس باعث شده تا با وجود رشد قیمتی دلار، ارزش طلا و سکه افزایشی نشود. بنابراین بازار فلزات گرانبهای داخلی امروز رکورد قیمتی را تجربه کرد.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز