قیمت طلا روز 20 اردیبهشت ماه 1401/ امید سکه بازان به ادامه صعود

لست سکند

قیمت هر گرم طلای 18 عیار امروز هم با رشد 0.16 درصدی نسبت به روز گذشته، در محدوده یک میلیون و 313 هزار و 200 تومانی قرار گرفت. نرخ سکه هم نسبت به روز قبل 0.96 درصد بیشتر شد و به مرز 13 میلیون و 500 هزار تومان رسید. رشد مجدد نرخ دلار، بازار طلا و سکه را صعودی کرد و باعث امیدواری بیشتر سکه بازان و فعالان حوزه طلا شد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار طلا و سکه، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، در روز جاری فعالان بازار طلا، به خصوص سکه بازان، بعد از رشد قیمتی دلار با خیال آسوده‌ای به خرید و فروش پرداختند. قبلا هم اغلب بازیگران بازار سکه به پیشروی نرخ دلار امیدوار بودند، به همین دلیل با افت نرخ اونس، در مقابل کاهش قیمتی مقاومت کردند.

اخبار مرتبط را بخوانید:

دلیل انتظار سکه بازان برای ادامه رشد قیمتی

با این حال فاصله ارزش ذاتی و نرخ معاملاتی سکه افزیش پیدا کرده، زیرا افت نرخ اونس ارزش ذاتی سکه را کاهش داده است. همین موضوع باعث شده تا حباب سکه بیشتر از 800 هزار تومان شود. افزایش حباب سکه اندکی وضعیت بازار این فلز گرانبها را متزلزل خواهد کرد.

راز آسمان پایتخت

هم اکنون نرخ اونس نسبت به روز گذشته با افت 0.36 درصدی مواجه شده و به مرز هزار و 858 دلاری رسیده است. اما این فلزگرانبها در روز جاری با افت اندک شاخص دلار، توانسته محدوده هزار و 850 دلاری را حفظ کند. اکنون عمده نگرانی فعالان بازار طلای جهانی به رشد مجدد و بیش از پیش شاخص دلار برمی‌گردد. زیرا در حال حاضر فلزگرانبهای جهانی به شاخص دلار حساس شده است.

اطلاعات عمومی:

آشنایی با طلای 18 عیار

طلای 18 عیار بیشترین میزان خلوص را در بازار کنونی دارد.

عیار 18 طلا بیانگر این است که از 24 بخش یک قطعه طلا، 18 قسمت آن طلا است و شش قسمت باقی مانده هم به فلزات دیگری مانند نقره، مس و … تعلق دارد. از لحاظ درصدی، یعنی ظلای 18 عیار دارای 75 درصد طلای خالص و 25 درصد فلزات دیگر است.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز