قیمت طلا روز 22 اردیبهشت 1401 / عبور نرخ سکه از کانال 14 میلیونی

لست سکند

همزمان با افزایش قیمت دلار، نرخ طلا و سکه هم در حال پیشروی بوده و به کانال‌های جدید قیمتی دست پیدا کرده است. امروز قیمت هر گرم طلای 18 عیار نسبت به روز گذشته 2.54 درصد بالا رفته و به مرز یک میلیون و 378 هزار و 300 تومانی رسیده است. نرخ سکه هم با رشد 2.63 درصدی از مرز 14 میلیون تومانی عبور کرد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار طلا و سکه، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، امروز هم نرخ اونس کاهش پیدا کرد. هم اکنون قیمت این فلز گرانبها نسبت به روز گذشته 0.3 درصد کم شده و در محدوده هزار و 847 دلاری قرار دارد. بازار خارجی طلا در هفته گذشته نوسان زیادی را تجربه کرد و مدام در حال رفت و برگشت قیمتی بود. تحلیل‌های فنی هم بیانگر این است که طلا همچنان پتانسیل نزولی دارد و احتمالا باز هم نرخ این فلزگرانبها دچار کاهش شود.

اخبار مرتبط را بخوانید:

نرخ سکه بی‌تفاوت به کاهش قیمت اونس

نرخ اونس بعد از رشد بیش از حد شاخص دلار، مدام در حال کاهش بود. این هفته اندکی وضعیت قیمتی این فلزگرانبها بهبود پیدا کرد اما دوباره نرخ آن نزولی شد.

راز آسمان پایتخت

در حال حاضر با وجود کاهش نرخ اونس، قیمت طلا و سکه بازار داخلی رو به افزایش است. هم اکنون دلار به عنوان محرک این بازار شناخته می‌شود. هر چند که افت نرخ اونس باعث فاصله ارزش ذاتی این فلز گرانبها با نرخ معاملاتی آن شده و حباب این دو را بیش از پیش بزرگ کرده است، اما فعالان داخلی همچنان از بازار دلار تبعیت می‌کنند و درباره ادامه رشد قیمتی خوشبین هستند.

اطلاعات عمومی:

سکه امامی چیست؟

سکه امامی از سال 1370 به بعد در کشور ضرب شدند.

بعد از فوت بنیانگذار انقلاب امام خمینی، سکه‌های یادبودی با تصویر وی ضرب شد و در آن عبارت «اولین بهار آزادی» هم به «بهار آزادی» تغییر پیدا کرد. این سکه‌ها از سال 1370 تاکنون در بازار طلای ایران وجود دارد و با نام سکه امامی شناخته می‌شود. بانک مرکزی متولی ضرب این سکه‌ها است.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز