قیمت روز طلا 11 بهمن 1401/ اونس و دلار نرخ سکه را پایین کشیدند

قیمت روز هر گرم طلای 18 عیار در روز جاری نسبت به دیروز 1.7 درصد کاهش پیدا کرد و به مرز 2 میلیون و 70 هزار و 600 تومانی رسید. نرخ سکه نیز در مقایسه با روز گذشته 50 هزار تومان کم شد و در محدوده 23 میلیون و 999 هزار تومانی قرار گرفت.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار طلا و سکه، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، نرخ اونس در روز جاری نسبت به دیروز 19.8 درصد کاهش پیدا کرد و به مرز هزار و 903 دلاری رسید و به بازار داخلی فلزات گرانبها شوک اساسی وارد کرد. در صورتی که فردا اخباری درباره تداوم سیاست‌های پولی فدرال رزرو مخابره شود، احتمالا روند صعودی اونس ادامه پیدا کند و شاید این فلزگرانبها به مرز 2 هزار دلاری برسد.

اخبار مرتبط را بخوانید:

آریاک سفر

بررسی اجمالی دلایل کاهش نرخ سکه

نرخ نیم سکه در روز جاری نسبت به دیروز 0.7 درصد کاهش پیدا کرد و در محدوده 14 میلیون و 250 هزار تومانی قرار گرفت. قیمت ربع سکه نیز در مقایسه با روز قبل 50 هزار تومان دیگر کم شد و به مرز 9 میلیون و 150 هزار تومانی رسید. نرخ سکه گرمی همچنان مانند چند روز گذشته هیچ تغییری را ثبت نکرد و در همان محدوده 4 میلیون و 800 هزار تومانی معامله شد.

امروز شربیانی، نائب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران، اعلام کرد که قیمت طلا و سکه در معاملات روز جاری نیز روند کاهشی داشت. به گفته شریبانی، سیاست‌های بانک مرکزی مبنی بر عرضه ربع سکه در بورس، کاهش نرخ ارز، افت 21 دلاری نرخ اونس و تسهیل واردات طلا باعث شده که نرخ اونس در روند نزولی قرار بگیرد. در صورتی که کاهش قیمت اونس ادامه پیدا کند و همزمان با آن نرخ دلار هم افت بیشتری را متحمل شود، احتمالا بازار طلا و سکه نزول بیشتری را تجربه خواهد کرد.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز