قیمت روز دلار 20 بهمن 1401/ نگاهی به وضعیت بازار ارز طی چند روز اخیر

لست سکند

امروز قیمت دلار بازار آزاد نسبت به روز گذشته 0.09 درصد کاهش پیدا کرد و به مرز 42 هزار و 981 تومانی رسید. نرخ دلار بازار متشکل هم در مقایسه با روز قبل 0.09 درصد کم شد و در محدوده 42 هزار و 981 تومانی قرار گرفت.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار ارز، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، انتشار اخبار مختلف درباره محدودیت خروج دلار در کشورهای همسایه، باعث احتیاط بیشتر معامله گران ارز بازار داخلی شده است. در حال حاضر خبری مبنی بر محدودیت دولت افغانستان بر روی خروج دلار منتشر شده و به نظر برخی فعالان، همین عامل ثبات نسبی نرخ دلار بازار داخلی را فراهم آورد.

اخبار مرتبط را بخوانید:

به طور کلی بررسی اخبار و اتفاقات اخیر بازار ارز نشان می‌دهد که معامله گران انگیزه‌ای برای فعالیت قابل توجه ندارند. سخت شدن معامله دلار، از بین رفتن شکاف قیمتی دلار صرافی و بازار آزاد، ثبات نرخ دلار صرافی ملی در کانال 43 هزار تومانی و در نهایت پیش فروش خودرو، سرمایه گذاران ارزی را به حاشیه کشانده و معاملات چندانی در بازار ارز به چشم نمی‌‌خورد.

راز آسمان پایتخت

کف قیت دلار در حالت خوش بینانه چقدر است؟

در صورتی که سفر رافائل گروسی، مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی، به ایران اتفاق بیفتاد، کف دلار 42 هزار تومان پیش بینی شده است. اگر مذاکرات برجامی از سرگرفته شود، کف نرخ ارز 39 هزار تومان و در صورت انجام توافق حداقل کاهش قیمتی دلار به سمت کانال 35 هزار تومانی خواهد بود.

امروز نرخ پوند و یورو همانند دلار در مدار کاهشی قرار گرفت. قیمت پوند در روز جاری نسبت به دیروز 0.01 درصد کم شد و به مرز 52 هزار و 11 تومانی رسید. نرخ یورو نیز در مقایسه با روز قبل 0.27 درصد کم شد و در محدوده 46 هزار و 101 تومانی قرار گرفت.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز