قیمت روز دلار 19 بهمن 1401/ دلیل ثبات نسبی نرخ ارز چیست؟

کاهش جزئی قیمت دلار ادامه دارد و امروز این ارز کمی دیگر در کانال 43 هزار تومانی عقب نشینی کرده است. قیمت دلار بازار آزاد در روز جاری نسبت به روز قبل 0.06 درصد کم شد و به مرز 43 هزار و 23 تومانی رسید. نرخ دلار بازار متشکل هم در مقایسه با روز گذشته 0.06 درصد کم شد و در محدوده 43 هزار و 23 تومانی قرار گرفت.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار ارز، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، شب گذشته معامله گران در معاملات پشت خطی اندکی قوی‌تر عمل کردند و همین مسئله باعث شد تا از دیشب برخی پیش بینی کاهش قیمت دلار در روز جاری را داشته باشند. به اعتقاد گروهی از تحلیلگران، سطح عرضه ارز در بازار داخلی بسیار زیاد است و به همین دلیل نوسان کمتر شده است. ثبات قیمت حواله درهم و دلار بازارهای عراق و سلیمانیه، باعث شده تا این نوسانات کمتر شود.

اخبار مرتبط را بخوانید:

آریاک سفر

ردپاری عراق در کنترل قیمت دلار داخلی؟!

برخی بر این باورند که عوامل خارجی روی بازار ارز کشور تاثیر گذاشته‌اند. به اعتقاد این گروه، دولت عراق در ثبات نسبی قیمت دلار نقش دارد. براساس اخبار موجود، دولت عراق قصد دارد نرخ ارز کشورش را در مقابل دلار آمریکا تقویت کند و به نظر این موضوع در بازار ارز داخلی اثر گذاشته است. بانک مرکزی عراق در روزهای گذشته پیشنهاد افزایش 10 درصدی ارزش پول ملی را ارائه کرده تا اندکی اوضاع پول ملی این کشور بهبود پیدا کند.

امروز قیمت پوند و یورو برخلاف دلار در مدار صعودی حرکت کرد. در حال حاضر نرخ پوند نسبت به روز قبل 541 تومان بیشتر شده و به مرز 52 هزار و 108 تومانی رسیده است. قیمت یورو هم در مقایسه با روز گذشته 166 تومان بالا رفته و در محدوده 46 هزار و 283 تومانی قرار دارد.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
کاراپلاس-کاماپرس
ایمالز
آسیاتک
آیرومارت-کاماپرس
همراه مکانیک-کاماپرس
آریاک سفر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز